شناسهٔ خبر: 22125141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

لزوم بهره گیری ازظرفیت دانش آموزان درترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب

استاندار سمنان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان برای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب دربین مردم تاکیدکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان سمنان، محمدرضا خباز در جشنواره "آب نخستین واژه" که در دبستان دخترانه شاهد سمنان برگزار شد اظهارکرد: باید فرهنگ استفاده صحیح از میزان مصرف آب  در استان صورت گیرد و به همین دلیل است که ما معتقدیم مدیریت مصرف امروز باید اولویت ما در استان سمنان باشد.

وی با بیان اینکه لحظه لحظه زندگی ما به قطره‌‌های آب بستگی دارد و باید با مصرف هوشمندانه آب محیط‌زیست سالمی بسازیم، افزود: آب مایه حیات است و اگر ما قدر آن را بدانیم باعث ماندگاری بشریت می‌شود.

استاندار سمنان به اجرای طرح مهام در مدارس استان سمنان اشاره کرد و گفت: آموزش مدیریت مصرف آب به دانش‌آموزان در صرفه‌جویی مصرف آب بسیار مؤثر و تأثیرگذار است.

وی گفت: دانش‌آموزان در همان ابتدا می‌توانند با فرهنگ غنی اسلامی صرفه‌جویی در مصرف آب آشنا شوند و اجرای طرح مهام در مدارس را یک حرکت بزرگ فرهنگی دانست.

خباز خاطرنشان کرد: اجرای طرح مهام توسط آموزش و پرورش و آبفای استان سمنان قابل‌تقدیر است و اگر در همه مدارس استان این طرح اجرا شود، همه دانش‌آموزان آب‌بان خانواده می‌شوند.

استاندار سمنان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه استان سمنان کمبود آب است و امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی در مدارس و آموزش آن به دانش‌آموزان در زمینه صرفه‌جویی مصرف آب گام مثبتی برداریم.

نظر شما