شناسهٔ خبر: 22193642 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آموزش پدافند غیرعامل برای دانش آموزان وافرادجامعه امری ضروری است

استاندارسمنان با تاکید بر اینکه دامنه آموزش‌ها در پدافند غیر عامل باید گسترش یابد، گفت:آموزش پدافند غیرعامل به مردم امری ضروری وحتمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان سمنان، محمدرضا خباز در رزمایش پدافند غیرعامل در دبیرستان دخترانه کوثر افزود: جهانی که در آن زندگی می کنیم مملو از حوادث غیر مترقبه است که هر لحظه اتفاق می افتد لذا باید در هر لحظه آمادگی لازم برای  مقابله با انواع حادثه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انسان دور اندیش خود را برای مقابله با انواع اتفاقات آماده می کند و این امری عقلی است، تصریح کرد:فردخودش را برای مقابله با اتفاقات احتمالی با آموزش مجهز می کند.

استاندار سمنان بر آموزش پدافند غیرعامل برای دانش آموزان، اولیا و همه شهروندان تاکید کرد وگفت: باید در پدافند غیرعامل دامنه آموزش ها افزایش یابد و اگر اتفاقی رخ دهد جوانان ها باید وارد کار شده و با نجات جان انسان ها زندگی جدید را بسازند بنابراین اگر روحیه آموزش و همکاری در بین دانش آموزان تقویت نشود در روز حادثه دچار مشکل خواهند شد.

خباز اولین مسئله مهم در صورت بروز حادثه را حفظ خونسردی عنوان کرد و افزود: دستپاچگی در مواقع بحران نه تنها موثر نیست بلکه همه آموزش ها را نیز تحت شعاع قرار می دهد.

وی افزود: باید نحوه صحیح آرامش در مواجه با حوادث نیز به دانش آموزان و افراد جامعه آموزش داده شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه آموزش پدافند غیرعامل به همه بخش های استان باید برنامه ریزی شود،خاطرنشان کرد: ارائه آموزش در مواجهه با بحران ها به همه اقشار مختلف جامعه، خسارت های جانی و مالی را تا حد بسیاری کاهش می دهد.

نظر شما