شناسهٔ خبر: 23039399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار سمنان:

طرح انتقال آب به استان سمنان اجرایی می‌شود

R41366/P1494/S6,64/CT11

استاندار سمنان گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصادی استان سمنان اظهار داشت: از مهم‌ترین معضلات استان مشکل آب است و اگر برای حل این مشکل اقدام نکنیم روز به روز شرایط بدتری ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های شاخص در حوزه آب استان سمنان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان سمنان است و باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

استاندار سمنان بابیان اینکه طرح‌های انتقال آب به استان سمنان یک رویکرد اساسی برای رفع مشکلات کمبود آب در استان است تصریح کرد: پروژه انتقال آب از دریای خزر یکی از پروژه‌های ملی و مهم است که موانع زیادی برای اجرای آن وجود داشت و اکنون این موانع مرتفع شده است.

وی توسعه و پیشرفت آینده سمنان را درگرو اجرایی شدن این طرح دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را برای اجرایی شدن این طرح ملی انجام دهند.

خباز بابیان اینکه موفقیت‌های استان با همدلی و همراهی و دلسوزی مدیران استان تحقق‌یافته است تأکید کرد: در همین راستا باید بحران خشک‌سالی در استان علمی و منطقی مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه بحران خشک‌سالی و کمبود آب می‌تواند آینده این نظام را به خطر اندازد اعلام کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب و اصلاح الگوهای کشاورزی نیز ازجمله اقداماتی است که برای این مهم برنامه‌ریزی‌شده است.

استاندار سمنان بخش عمده‌ای از مصرف آب را در حوزه کشاورزی اعلام کرد و گفت: کشاورزان نسبت به راه‌اندازی دستگاه‌های نوین آبیاری نیز اقدام کنند و این مهم ازنظر اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه است.

انتهای پیام/

نظر شما