شناسهٔ خبر: 23049057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رضوی سکان دار شهرداری سمنان شد

خبرگزاری شبستان: در مراسمی با حضور مسئولان استانی وشهرستانی سمنان سید محمد ناظم رضوی به‌عنوان شهردار جدید سمنان معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، استاندار سمنان ، امروز(25آذر) در مراسم معارفه شهردار مرکز استان سمنان با بیان اینکه فرصت خدمت کوتاه و مغتنم است گفت: خدمت به مردم در آموزه های دینی ما اجر و پاداش بسیار بالایی داشته و باید از این فرصت نهایت بهره را گرفت و به مردم خدمت کرد.

 

محمدرضا خباز با اشاره به اینکه فرصت خدمتگذاری به مردم برای آرامش و راحتی کوتاه است اظهارداشت: با بکارگیری ظرفیت نیروهای موثر وصاحب نظر می توان به پیشرفت شهر کمک کرد.

 

وی با تاکید بر مشارکت مردم و نخبگان در مدیریت شهری گفت: هرکس طرح و ایده‌ای برای مدیریت بهتر شهر و استان دارد از ارائه آن به مسئولان دریغ نکند.

 

هوشمندسازی شهر به کاهش هزینه‌ها و رفاه مردم کمک می‌کند

خباز،مدیریت شهرداری را کاری دشوار عنوان کردوافزود : برنامه ریزی دقیق برای کسب درآمد بیشتر و هزینه به موقع وحساب شده درآمدها جهت آبادانی شهر از مهمترین وظایف شهرداری ها است.

 

استاندار سمنان تصریح کرد: سازمان ها و مردم با پرداخت به موقع عوارض و بدهی های خود می توانند شهرداری ها را در خدمت رسانی در جهت رفع مشکلات شهروندان یاری دهند.

 

وی در ادامه ایجاد دولت الکترونیک و شهر هوشمند را مطالبه خود از مسئولان و مدیریت شهری عنوان کردوگفت: بسترهای ایجاد این امر مهم در استان و شهر سمنان فراهم است.

 

خباز، با بیان اینکه هوشمندسازی شهر به کاهش هزینه‌ها و رفاه مردم کمک می‌کند اضافه کرد: ایجاد شهر هوشمند یکی از راه های جلب رضایت مردم در شهرداری‌ها بوده ،چرا که این مهم خدمات‌دهی به شهروندان را تسریع می‌کند و وقت مردم در گیرودار دستگاه‌ها و ادارات تلف نمی‌شود.

 

استاندار سمنان سمنان را شهری با قدمت تاریخی  دانست و ادامه داد : تبدیل شهر از معبر به مقصد یکی از اهداف مسئولان استانی است که تحقق این امر موجب افزایش جذب گردشگر شده است.

 

به گفته وی  با فضاسازی های مناسب در ورودی شهرها و ایجاد امکانات رفاهی در جهت آسایش هر چه بیشتر مسافران، توسعه صنعت گردشگری و به دنبال آن رونق اقتصادی را خواهیم داشت.

 

استفاده از ظرفیت‌های گردشگری اولویتهای برنامه‌های شورای شهر پنجم  در شهر سمنان  

رئیس شورای شهر سمنان، نیز در این مراسم به غنای و بافت تاریخی  و همچنین ظرفیتها وپتانسیل های شهر سمنان اشاره داشت وافزود: یکی از اولویتهای برنامه‌های شورای شهر پنجم  در شهر سمنان  استفاده از ظرفیت‌های گردشگری است.

 

سید مسعود سیادتی با تجلیل از شهرداران پیشین شهر سمنان، به دلایل انتخاب شهردار جدید بیان داشت: مدارک تحصیلی مرتبط ،سوابق درخشان و رشد یافتن در خانواده شورای شهر از جمله دلایلی بود که اعضای شورای شهر سمنان را بر آن داشت تا ایشان را به عنوان شهردار سمنان انتخاب کنند.

 

شهردار جدید سمنان به وجود هم افزایی و ارتباط تنگاتنگی میان مردم و شهرداری ها  اشاره کردوگفت: شهروندان برآیند ورودی و خروجی شهرداری ها را در خیلی از جاها به عنوان الگویی از خدمتگذاری مسئولان نظام برمی شمارند.

 

محمدناظم رضوی با تاکید بر تامین بستر های مناسب و زیرساخت های شهر، تصریح کرد:این امر با همکاری دستگاه های موجب پیشرفت و توسعه شهرستان سمنان در چهار سال آینده است.

 

وی فراهم سازی بستر فعالیت های اقتصادی را از جمله برنامه شهرداری عنوان کردوگفت:  زمینه سازی و بسترسازی سرمایه گذاری به فعالان این حوزه در راستای تولید و اشتغال است.

 

رضوی ایجاد سامانه پایش عملکرد برنامه های شهرداری، خدمات رسانی سریع تر از طریق کوچک سازی حوزه ها، توسعه سرانه فضای سبز برای شهروندان، احیا بافت تاریخی و ایجاد منظر ایرانی اسلامی باتوجه به بافت شهری به منظور جذب گردشگررا از جمله برنامه های شهرداری  عنوان کرد.

 

شهردار پیشین سمنان نیزدر این مراسم ضمن تقدیر از همراهی‌های مسئولان استانی و اعضای شورای شهر چهارم به مشکلات شهرداری در زمان آغاز به کار خود اشاره داشت وگفت: با وجود مشکلات مالی توانستیم با مدیریت درآمدها، شهر را اداره و خدمات شایانی به شهروندان ارائه دهیم.

 

حسین موسوی با بیان اینکه حتی یک نفر به نیروی انسانی شهرداری در این دوران اضافه نشده تصریح کرد: در دوران 18ماهه مسئولیت خود نه یک نیروی جدید اضافه و نه کسی از کارکنان شهرداری اخراج شد در واقع شهرداری با همان 393 نیرو که البته 49 نفر آنها نیز در این مدت بازنشسته یا از شهرداری جدا شدند اداره شد.

 

موسوی نظارت‌ها و همکاری‌های اعضای شورای چهارم را در موفقیت‌های شهرداری سمنان موثر دانست و افزود: در سفر رئیس‌جمهور دو میلیارد و 700میلیون تومان به شهرداری اختصاص یافت که پس از جذب اخیرا در پارک کوهستان سمنان هزینه شد.

 

در آیین تودیع و معارفه شهرداران پیشین و جدید سمنان ضمن تجلیل از خدمات حسین موسوی شهردار سابق و حمید دهرویه سرپرست شهرداری سمنان، سید محمد ناظم رضوی به‌عنوان شهردار جدید سمنان معارفه شد.

 

نظر شما