شناسهٔ خبر: 23110991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

صحت‌قول:

اقتصاد مقاومتی به گفتمان علمی اساتید تبدیل شود

گروه فرهنگی: مدیرکل امور فرهنگی و رسانه سازمان تبلیغات اسلامی کشور به نقش علما و روحانیون و تاثیرگذاری کلام آن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مباحث اقتصاد مقاومتی باید توسط اساتید دانشگاه به‌صورت علمی اثبات شده و به گفتمان عمومی دانشگاه‌ها تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام احمد صحت‌قول، مدیرکل امور فرهنگی و رسانه سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امروز سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه در انتخابات هیئت موسس گفتمان‌های دینی لرستان و کارگاه مهارت‌آموزی آسیب‌های اجتماعی، که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان، برگزار شد، با تاکید بر ضرورت استفاده از اساتید گفتمان‌های دینی و ساماندهی این گفتمان‌ها، گفت: امروز هر فردی می‌تواند جریان‌ساز باشد.
وی با اشاره به این‌که مجمع اساتید گفتمان‌های دینی تشکل نیست بلکه تک تک افراد اساتید مدنظر هستند، ادامه داد: در راستای بهره‌گیری از ظرفیت اساتید، مجمع اساتید را تشکیل داریم. حجت‌الاسلام صحت‌قول با اشاره به این‌که همواره جریان‌ها را افراد ایجاد کرده اند، فاز اول ساماندهی گفتمان‌های دینی را تشکیل هیئت موسس برشمرد و افزود: بعد از تشکیل هیئت موسس گفتمان‌های دینی، مجمع گفتمان‌های دینی به شکل ساماندهی شده شکل می‌گیرد.
مدیرکل امور فرهنگی و رسانه سازمان تبلیغات کشور شرایط گزینش و ارزیابی علمی اساتید گفتمان‌های دینی را مشابه دانشگا‌ه‌ها دانست و با اشاره به این‌که برای ورود اساتید به گفتمان‌های دینی ارزیابی علمی مشابه ارزیابی دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و سپس رده‌بندی می‌شوند، خاطرنشان کرد: تمام برنامه ‌های اساتید گفتمان‌های دینی حول چهار محور مشخص شده توسط مقام معظم رهبری است.
وی جامعه هدف گفتمان‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی را افراد ۵ تا ۹ ساله دانست و با بیان این‌که انسان در سن ۹ سالگی به هوشیاری کامل می‌رسند، افزود: هر نظامی که گفتمان آن در مدارس بوده خروجی آن را در دانشگاه‌ها و بدون کمترین تنش دیده‌ایم.
مدیرکل امور فرهنگی و رسانه سازمان تبلیغات کشور با اشاره به این‌که گفتمان‌های دینی سازمان تبلیغات بومی شدند، ادامه داد: در گذشته همه اساتید گفتمان یک نوع حق‌الزحمه دارند که باعث بی‌انگیزگی بسیاری از اساتید شده بود اما این امر امروز ساماندهی شده است.
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید توسط اساتید به‌صورت علمی اثبات شده و به گفتمان علمی دانشگاه‌ها تبدیل شود، این در حالی‌است که در کشور دو سوال که صدر همه گفتمان‌های دینی قرار دارد، رابطه دختر و پسر و بحث بلوغ هستند.
حجت‌الاسلام صحت‌قول در پایان گفت: هدف از ساماندهی گفتمان‌های دینی این است که سبک و سیاق اساتید گفتمان‌های دینی را بشناسیم سپس سطح‌بندی صورت گیرد و طبق نظام ارزیابی گروه به آن‌ها رتبه بدهیم.

نظر شما