شناسهٔ خبر: 23094832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت: آمریکا پرچمدار خشونت در جهان است

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری روز دوشنبه در نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفت و گو در ارومیه، با اشاره به تلاش برخی افراد و دولت ها برای ایجاد جهان عاری

صاحب‌خبر - حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری روز دوشنبه در نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفت و گو در ارومیه، با اشاره به تلاش برخی افراد و دولت ها برای ایجاد جهان عاری از خشونت در دنیا افزود: امریکا مدعی است که در این مسیر پیشگام بوده و این امر را رهبری می کند در حالی که بیشتر تلاش این کشور، مانع تراشی در مقابل فعالیت های کشورهایی نظیر ایران برای دستیابی به فناوری های نوین است.
وی بیان کرد: آمریکا خود پرچمدار خشونت بوده و از یک دولت جنایتکاری به نام آل سعود حمایت می کند.
حجت الاسلام اختری اظهار کرد: حکومت آل سعود که اساس تشکیل آن با سیاست و دسیسه انگلیس و با حمایت از وهابیت آغاز شده است، در 100 سال گذشته در تمام خونریزی های منطقه سهمی داشته اند.
وی با بیان اینکه امریکا مدعی جنگ با تروریسم است در حالی که از آن حمایت می کند، گفت: امریکا و همدستانش گروههای القاعده، طالبان و داعش را تاسیس و از نظر مالی و بین المللی حمایت کرده و سلاح در اختیار آنها قرار داده اند تا جنایت کنند.
وی با اشاره به مساله فلسطین بیان کرد: برای اینکه قبله اول مسلمانان به دست رژیم صهیونیست بیفتد، آل سعود، جنایات اسراییل و انگلیس را امضا کرده اند و در حال حاضر نیز چراغ سبز نشان می دهند تا قبله اول مسلمانان و آثار دینی اسلام و مسیحیت به دست جنایتکاران بیفتد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تاکید کرد: همه زنان و مردان و اندیشمندان باید در مقابل جنایت ها بایستند و نباید اجازه دهند همانگونه که جنایتهای انگلیس در منطقه تثبیت شد، مساله انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیست هم تثبیت شود.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب وظیفه ما را مشخص کرده اند، اظهار کرد: در مقابل این جنایتها باید یک برنامه مقابله ترتیب داد و با یاری اساتید و محققان در مقابل این حرکت ایستاد و این مبارزه با خشونت گرا ها و افراط گرا ها و حاکمان مستکبر باید همواره ادامه یابد.
به گزارش ایرنا این نشست علمی و تخصصی با هدف آسیب شناسی موضوع وحدت و برون رفت از وضعیت موجود با رویکرد وحدت عملی و گفتمان علمی، تبیین فرهنگ تسالم و گفت و گو در اسلام و معرفی چهره رحمانی و عاری از خشونت ایران اسلامی، بیان راهکارهای عملی همگرایی و همدلی و احترام به آحاد مردم با تکیه بر ارزشهای انسانی، بررسی مولفه های خشونت و افراطی گری و راههای مبارزه با آن، معرفی ارومیه و استان آذربایجان غربی به عنوان پایتخت اقوام و ادیان و نماد همزیستی مسالمت امیز ادیان و اقوام و مذاهب، ایجاد بستر مناسب برای برگزاری کارگاهها و همایش ها و کنفرانسهای مشترک علمی در سطح ملی و بین المللی و گسترش روابط بین المللی با استفاده از ظرفیت گردشگری دینی و آثار باستانی برگزار شد.
7125/2093 ** خبر: طاهره نوید آرین ** انتشار: صابر چهرقانی

نظر شما