شناسهٔ خبر: 23088666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

دانشگاه با شعار، اسلامی نمی‌شود

حوزه/ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: یکی از ثمرات عینی وحدت حوزه و دانشگاه، شتاب گرفتن روند اسلامی‌شدن دانشگاه‌هاست که البته این مهم، فقط با کار شعاری و دستوری محقق نمی‌شود، بلکه قبل از هر امر، نیاز به وجود نخبگانی دارد که دغدغه دین داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر مرتضی موسیخانی، امروز در هماندیشی حوزه و دانشگاه که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از دغدغههای مهم نخبگان علمی است و باید در این زمینه حرکت‌های بیشتر و بهتری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه علاوه بر تولید علم و دانش، باید فرهنگ دینی و اعتقادی و ارزش‌های معنوی را در جامعه گسترش دهند، افزود: حوزه و دانشگاه همواره در طول تاریخ پیوند جدی داشته ‌اند و تداوم این وحدت، به معنای وحدت حوزه و دانشگاه، در گرو پیوند ناگسستنی دین با علم است.

موسیخانی با بیان اینکه بازگشت به هویت دینی و انقلابی و تولید علوم انسانی بومی بر اساس مبانی دینی از جمله برکات و دستاوردهای وحدت عملی میان حوزویان و دانشگاهیان است، تصریح کرد: یکی از ثمرات عینی وحدت حوزه و دانشگاه، شتاب گرفتن روند اسلامیشدن دانشگاه‌هاست که البته این مهم، فقط با کار شعاری و دستوری محقق نمی‌شود، بلکه قبل از هر امری، نیاز به وجود نخبگانی دارد که در حقیقت، دغدغه دین داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: مسیری که شهید آیت الله مفتح به همه ما در این خصوص نشان داد، راهی است که می‌تواند به موفقیت مادی و معنوی جامعه و نظام اسلامی کمک کند.

موسیخانی تصریح کرد: همکاری عملی حوزه و دانشگاه در نهایت به سود اسلام و در راستای اهداف متعالی نظام اسلامی است.

انتهای پیام

 

نظر شما