شناسهٔ خبر: 22999672 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شرکت دانش آموزان در اردو‌های دانش آموزی کاملا اختیاری است

وزیر آموزش و پرورش گفت: شرکت دانش آموزان در اردو‌های دانش آموزی کاملا اختیاری است و خانواده‌ها هیچ الزامی برای شرکت فرزندان خود در این اردو‌ها ندارند.

صاحب‌خبر -

محمد بطحایی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: برگزاری اردو‌های آموزشی یکی از بخش‌های مهم در فرایند یادگیری و تعلیم و تربیت در کشور به شمار می‌رود، اما این به این شرط است که ما بتوانیم سلامت برگزاری این اردو‌ها را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: درباره حادثه دیروز در اردوی دانش آموزی استان خوزستان تمهیدات قابل توجهی از طرف وزارت آموزش و پرورش و نیروی مقاومت بسیج به منظور برگزاری سلامت اردو در نظر گرفته شده بود و حادثه نیز به خاطر بی احتیاطی راننده مقابل شکل گرفت.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بعد از اولین حادثه تاسف بار اتوبوس دانش آموزان دستورالعمل برگزاری اردو‌های دانش آموزی مورد بررسی مجدد قرار گرفت و مرکز ۲۴ ساعته کنترل سفر‌ها فعالیت خود را آغاز کرد و به رصد دائم تمام اردو‌های دانش آموزی پرداخت و همچنین حرکت شبانه اتوبوس‌های اردو‌های دانش آموزی ممنوع شد.

بطحایی تصریح کرد: در حادثه دیروز نیز ما همه سازوکار‌های کنترل کننده سلامت دانش آموزان را مد نظر قرار داده بودیم و حتی خودرو‌های اسکورت اتوبوس نیز با کاروان همراه بودند، اما به خاطر بی احتیاطی راننده مقابل، این حادثه رخ داد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود درباره حذف کنکور از چرخه آموزشی کشور نیز گفت: حذف کنکور ضرورت است و همه درباره این مسئله تاکید دارند و همه بر این باورند که کنکور کیفیت آموزش را در کشور مورد خطر قرار داده است، اما حذف آن نیز نیازمند پیش زمینه‌هایی است که یکی از آن‌ها افزایش کیفیت برگزاری امتحان در مدارس به شکلی است که بتواند نمره امتحان را جایگزین کنکور کنند.

بطحایی گفت: ما در حال حاضر در دو مقطع تحصیلی امتحان نهایی برگزار می‌کنیم که در بالاترین سطح می‌توان از نمره آن بهره برد، اما متاسفانه اگر نمرات این امتحان مثبت باشد مورد توجه در ارزیابی تحصیلی قرار می‌گیرد و اگر نتایج نمرات آن ضعیف باشد مورد توجه قرار نمی‌گیرد و همین مسئله جدیت آموزش و پرورش را در برگزاری این آزمون‌ها کاهش داده است.

بطحایی ادامه داد: با این همه در هفته آینده جلساتی را با سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار خواهیم کرد تا در این زمینه به نتیجه مشخص برسیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به معطل ماندن طرح توزیع شیر مدارس اشاره کرد و گفت: هنوز اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای شیر به آموزش و پرورش تخصیص نیافته است و تا این اعتبار تامین نشود از توزیع شیر در مدارس و دانش آموزان معذوریم.

نظر شما