شناسهٔ خبر: 22997016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرمان با 6اثرتاریخی ثبت جهانی درصدر است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت:استان کرمان با بیش از ۶ اثر بر قله ثبت آثار جهانی در کشور ایستاده است.

صاحب‌خبر -

کرمان با 6اثرتاریخی ثبت جهانی درصدر استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در دولت تدبیر و امید به بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توجه خاصی شده و استان کرمان اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه‌ها شاهد بوده است.
وی افزود:
وفایی با بیان اینکه مرحله اول ثبت جهانی و ملی گلیم سیرجان انجام شد اظهارکرد: ان شاالله جشن ثبت جهانی گلیم هر سال نهادینه و برگزار شود تا بتوانیم دستاورد جدیدی را عرضه کنیم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: در مرحله سوم و اساس کار، باید قدر جهانی شدن گلیم سیرجان را بدانیم و در گذران روزگار این صنعت دستخوش بی مهری‌ها و کم لطفی‌ها نشود و امروز رسالت اصلی ما این است بکوشیم این صنعت زنده، پویا و در مسیر بسیار خوبی قرار گیرد.

وی افزود: معتقدیم تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید در بحث ارتقای کمیت و کیفیت بکوشیم و ممکن است عده‌ای از سودجویان هر تولید نازلی را به نام گلیم سیرجان ارائه کنند لذا باید همه استاندارد‌ها را رعایت کنند.

وفایی گفت: تولیدکنندگان و بافندگان گلیم سیرجان بیش از ۴۰۰ سال این صنعت و هنر را زنده نگه داشتند و باید از همه فعالان و صنعتگران این هنر بسیار زیبا باید تشکر کنم.

گلیم شیریکی پیچ از شاخص‌ترین دست بافته‌های زنان روستایی و عشایری شهرستان سیرجان است که خاستگاه اصلی آن روستای دارستان در ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان سیرجان است.

انتهای پیام/ح

کرمان با 6اثر تاریخی ثبت شده جهانی در کشور رتبه اول است

نظر شما