شناسهٔ خبر: 22996901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دائره المعارف گلیم بافی در سیرجان تهیه شود

رئیس شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه گفت: در راستای جهانی شدن گلیم شیریکی پیچ سیرجان باید دایره المعارفی نوشته شود که در موزه گلیم در اختیار بازدید کنندگان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

دائره المعارف گلیم بافی در سیرجان تهیه شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان غدا هیجاوی در مراسم جشن ثبت جهانی گلیم سیرجان گفت: ثبت سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم برای آیندگان نیز ماندگار و موجب افتخار خواهد بود.

وی افزود: یکی از فعالیت های مهم بخش دولتی و خصوصی شهر سیرجان راه اندازی موزه، خیابان، بازار و پارک گلیم است که جای تقدیر دارد.

رئیس شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه تصریح کرد: یکی از فعالیت های مهم بخش دولتی و خصوصی شهر سیرجان راه اندازی موزه، خیابان، بازار و پارک گلیم است.

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته ثبت گلیم مردم سیرجان که مانند رویا بود به واقعیت پیوست و گلیم سیرجان به نام شهر دارستان ثبت شد.

هیجاوی تاکید کرد: اکثریت هنرمندان صنایع دستی در شهرهای ثبت جهانی را زنان و مادران تشکیل می دهند که موجب افتخار و موجب اشتغالزایی می شود.

وی گفت: جهانی شدن گلیم مسئولیت سنگینی بر شانه های فرماندار سیرجان خواهد گذاشت که از بخش خصوصی و هنرمندان حمایت کند که این هنر جهانی به نام شهر سیرجان و استان کرمان معرفی شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم وارد کردن بحث آموزش به دانشگاهها است که موجب تغذیه علمی در زمینه تولید گلیم می شود .

انتهای پیام/ح

تهیه دایره المعارف گلیم بافی در سیرجان ضرورت دارد

 

نظر شما