شناسهٔ خبر: 22940784 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کانون های مساجد گسترده ترین شبکه فرهنگی کشور است

خبرگزاری شبستان: مسئول دفتر کانون های فرهنگی هنری منطقه ویژه ساوه گفت: کانون های مساجد گسترده ترین شبکه فرهنگی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمدمهدی کارکن، مسئول دفتر کانون های فرهنگی هنری منطقه ویژه ساوه امروز(20آذر) در جلسه کارگروه فرهنگی کانون های مساجد این شهرستان گفت: کانون های مساجد گسترده ترین شبکه فرهنگی کشور در مساجد فعالیت های خوبی در زمینه کمی و کیفی و به ویژه در زمینه مذهبی و کارکردهای فرهنگی داشته است.

 

وی افزود: کارکردهای آموزشی، فرهنگی، هنری، تبلیغی، سیاسی، جهادی، اجتماعی، رسانه ای و فضای مجازی از جمله کارکردهای مساجد هستند که برای رسیدن رتبه مساجد به مسجد طراز اسلامی باید این کارکردها احیا شود.

 

کارکن اظهار کرد: اعتماد سازی بین نمازگزاران، ارائه پیام های زیبا، هدایتگر، کاربردی و آرامش بخش جهت جذب جوانان به مسجد، دعوت از متخصصان و کارآفرینان، تشکیل مهد های قرآنی با هماهنگی بهزیستی، تشکیل کارگاه های آموزشی در زمینه مشاوره و سبک زندگی اسلامی و شناسایی ظرفیت های مساجد از جمله راه هایی است که می توان در صورت مستعد بودن مسجد محله اجرا شود.

 

در این جلسه که متشکل از 15نفر از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد ساوه بود هر یک از حاضران به بیان پیشنهادات و نظرات خود و ارائه راه ها و طرح های خلاقانه پرداختند.

 

لازم به ذکر است، جلسه کارگروه فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ساوه ماهی یکبار با حضور اعضای آن برگزار و طبق دستور جلسه در خصوص مرتفع شدن مسائل موجود در کانون به ارائه نقطه نظرات می پردازند.

 

در شهرستان ساوه  67 کانون فرهنگی هنری و 2 کانون تخصصی مهدویت و نبوت فعالیت دارد.

 

 

نظر شما