شناسهٔ خبر: 22924116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اعلام فراخوان نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت «ام البنین» (ع) در شهرکرد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از اعلام فراخوان نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت «ام البنین» (ع) در استان خبر داد و گفت: این کنگره در دو بخش مسابقه و ویژه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مراد یوسفی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری امروز (19 آذر) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت «ام البنین» (علیه السلام) به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد تهران برگزار می شود.

 

وی افزود: توجه به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران آئینی، آفرینش آثار ارزنده ادبی در نکوداشت مقام معنوی حضرت ام البنین (علیها السلام)، زنده نگه داشتن یاد و خاطره اسطوره های صبر و مقاومت (مادران و همسران شهدا) و تولید و ارائه آثار فرهنگی ارزشمند در حوزه ادبیات عاشورایی از اهداف این کنگره است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به بخش های نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت «ام البنین» (علیه السلام) ابراز کرد: بخش های ویژه و مسابقه 2 بخش اصلی این جشنواره است.

 

حجت الاسلام یوسفی بابیان اینکه شعر کلاسیک، شعر نو، داستان نویسی از زیر مجموعه های بخش مسابقه است گفت: بخش های اعلام شده در 2 مقطع نوجوان و جوان و بزرگسالان برگزار می شود.

 

وی بخش ویژه را شامل مادران و همسران شهدا دانست و اظهار کرد: قالب شعر در این جشنواره آزاد بوده و اشعار ارسالی نباید قبل از این جشنواره به جشنواره دیگری ارسال شده باشد.

 

حجت الاسلام یوسفی آخرین مهلت ارسال آثار را تا 20 بهمن سال جاری اعلام کرد و افزود: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی tehranmasjed24.ir مراجعه کنند.

 

نظر شما