شناسهٔ خبر: 22939544 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نشست کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد

نشست کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی با هدف تجلیل از اعضا و دستگا‌ه‌های عضو این کمیته در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مرتضی طاهریان در نشست کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی که یک‌شنبه (۱۹ آذرماه) در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد با بیان اینکه مساجد، در سال های پیش و اوایل انقلاب اسلامی، مرکز بسیاری از تحولات جامعه بودند، ابراز امیدواری کرد، همچنان به برکت انقلاب اسلامی شاهد نشاط، شادابی و آبادانی مساجد و احیای کارکردهای اصیل آن‌ها باشیم.

 

وی افزود: دستگاه‌های گوناگون کشور فعالیت‌های گسترده‌ای برای دهه فجر دارند اما باید تلاش شود هر دستگاهی در ایام دهه فجر به طور ویژه فعالیت‌هایی در حوزه مساجد برگزار کند.

 

معاون فرهنگی، هنری و آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های گوناگون عضو کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی، کمیته‌های استانی خود را در سطح کشور فعال کنند زیرا فراگیری برنامه‌های این کمیته در گرو همراه شدن آحاد مردم در سراسر کشور است.

 

در ادامه این نشست مهدی قره‌شیخ‌لو با بیان اینکه باید نهضت احیای مساجد در کشور فعال شود، گفت: بهتر است هر دستگاهی ظرفیت‌های خود را در زمینه راه‌اندازی مساجد به هر تعدادی که می‌تواند اعلام کند و دستگاه‌های مرتبط با این حوزه نیز در این عرصه فعال شوند.

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در مدیریت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور، افزود: بسیاری از جلسات سنتی قرآن آموزی در مساجد برگزار می‌شود که برخی موانع موجب شده تعدادی از آن‌ها در خانه‌ها یا حسینیه‌ها برگزار شوند، بنابراین باید برای رفع این موانع برنامه‌ریزی کرد.

 

رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم، خاطرنشان کرد: برخی مساجد کشور ظرفیت خوبی دارند اما پایگاه قرآنی ندارند که کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی با همکاری دستگاه‌های گوناگون می‌تواند موجب راه‌اندازی این پایگاه‌ها در مساجد شود.

 

بنا بر این گزارش، همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علی امیر آتشانی در ادامه این نشست با بیان اینکه امروزه مساجدی می‌توانند در حوزه‌های گوناگون عرض اندام کنند که در زمینه فرهنگی و جنگ نرم فعال باشند، گفت: فعال‌سازی مساجد غیرفعال رویکرد همیشگی سازمان تبلیغات اسلامی بوده است و در این راستا همواره از ظرفیت شبکه تبلیغی استفاده شده است.

 

مدیر برنامه‌ریزی مساجد کشور سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: باید مساجد را برای حضور موثرتر و کارآمدتر در جنگ نرم و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن تجهیز کنیم.

 

این گزارش می‌افزاید، تقدیر از تلاش‌های اعضا و دستگاه‌های عضو کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی در سال 1395 بخش پایانی نشست این کمیته بود.

 

یادآور می‌شود؛ علی تهرانی مقدم؛ مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، حجت‌الاسلام علی امیری آتشانی؛ مدیر برنامه‌ریزی مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور، مهدی قره‌شیخ‌لو؛ رییس سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی، روح‌الله سلحشور؛ مدیر برنامه‌های اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرتضی صبوری؛ معاون مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی؛ رییس اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران، صفی‌الله رمضانی؛ مشاور دبیرکل و مسئول امور مجلس و حقوقی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری؛ معاون اداره‌کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و سیدمهدی رضوی؛ مدیر رصد و طراحی برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد در این نشست حضور داشتند.

 

سازمان دارالقرآن الکریم، مرکز بین‌المللی گفتگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت (ع)، امسال به عضویت کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی درآمدند.

 

 

 

نظر شما