شناسهٔ خبر: 22826125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

رییس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی:

ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه نیازمند حمایت خیرین است

رییس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی در بحث ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه به حمایت ویژه شهرداری و شورای شهر نیازمندیم، ادامه داد: در زمینه های مختلف از جمله مدرسه سازی در کلانشهر تبریز همچنان چشم به راه خیرین هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مریم خوشبخت در همایش شکوه همدلی به مناسبت روز جهانی معلولین در تالار اندیشه ائل گلی تبریز اظهار کرد: 11 نفر از دانش آموزان با نیاز های ویژه استان در سال تحصیلی گذشته درکنکور قبول شدند  و 18 حکم قهرمانی ورزشی، 7 مقام دوم هنرهای آوایی و 7 مقام مسابقات فرهنگی وهنری از دیگر افتخارات دانش آموزان با نیازهای ویژه استان هستند.

وی بر آشنایی خیرین با این دانش آموزان و فارغ التحصیلان و جلب مشارکت های مردمی جهت ارایه خدمات بهتر تاکید کرد و ادامه داد: نیاز عمده این دانش آموزان و فارغ التحصیلان در حوزه های آموزشی، درمانی، توانبخشی، ایاب و ذهاب، مناسب سازی فضاهای آموزشی، فضای شهر و اشتغال است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: در زمینه توانبخشی و آموزش تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان همچون سمعک، عینک، ذره بین، تبلت، ام پی پلیر و بسیاری وسایل دیگر با کمک خیرین برای این بهشتیان روی زمین فراهم شد.

خوشبخت با بیان این که در بحث ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه به حمایت ویژه شهرداری و شورای شهر نیازمندیم، ادامه داد:  در زمینه های مختلف از جمله مدرسه سازی در کلانشهر تبریز در محدوده ناحیه 4 برای ساخت مدرسه پیش حرفه ای پسرانه و مدرسه ابتدایی دخترانه ناشنوایان و در محدوده ناحیه 5 تبریز  برای ساخت مدرسه ابتدایی در گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه همچنان چشم به راه خیرین است.

وی گفت: در زمینه مهارت آموزی با افتخار اعلام می کنم که فارغ التحصیلان مدارس ما با یاری معلمان توانمند، بسیار ماهر هستند اما جهت بهره وری بهینه از منابع و سرمایه ها می توان با کمک سرمایه گذار، کارگاه های حمایتی در مدارس متوسطه دایر کرد تا پیش زمینه ای برای ایجاد مهارت در اشتغال آن ها باشد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان از پیوند بین صنعت و آموزش و پرورش استثنایی در هفت همایش قبلی خبر داد  و گفت: هم اکنون نزدیک به 20 نفر از فارغ التحصیلان مدارس شهر تبریز در شرکت ها و کارخانه های شهرک سلیمی مشغول به کار هستند.

در پایان این همایش از دانش آموزان با نیازهای ویژه که در کنکور 95 قبول شدند تجلیل شد.

نظر شما