شناسهٔ خبر: 22598713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آثار آموزش و پرورش توانمند در حوزه های اجتماعی و اقتصادی نمایان می شود

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: آثار آموزش و پرورش توانمند در حوزه های اجتماعی و اقتصادی نمایان می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان مرکزی، سید مهدی مقدسی در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک گفت: توجه به آموزش و پژوهش در آموزش و پرورش کلید توسعه کشور میباشد.

وی افزود: توجه به آموزش و پرورش و پژوهش و مهارت آموزی در واحدهای آموزشی کشور نقش مهمی در تربیت افراد متخصص، توسعه اقتصادی و صنعتی کشور و استان دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تغییر در روشهای آموزشی، ایجاد انگیزه برای نیروهای آموزشی تغییر نگرش نسبت به  آموزش و پرورش را از جمله عوامل موفقیت هرچه بیشتر آموزش و پرورش دانست.

مقدسی با اشاره به اینکه تولید ثروت از طریق پژوهش و آموزش حاصل می شود خواستار تغییر نگرش در جامعه برای ارتقا سطح کیفی آموزش و مهارت آموزی در کشور شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 92 هزار دانش آموز استان مرکزی در سه هزار و 523 کلاس آموزشی و 554 آموزشگاه شهرستان اراک، هشت هزار و 100 دانش آموز در 449 کلاس و 138 آموزشگاه شهرستان خنداب و پنج هزار و 881 دانش اموز در 296 کلاس و 88 آموزشگاه شهرستان کمیحان مشغول به تحصیل هستند.

شهریار فولادوند افزود: بیش از 6 هزار پرسنل آموزش و پرورش در این سه شهرستان وظیفه آموزش به این دانش آموزان را برعهده دارند.

وی، نبود تعادل در ورودی و خروجی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مرکزی را یکی از مشکلات استان عنوان کرد و ادامه داد: با مدیریت مناسب مسئولان آموزش و پرورش استان با وجود افزایش خروجی نیروی انسانی نسبت به ورودی آن، تا کنون اختلالی در بحث تامین معلم برای حضور در کلاس های درس و آموزش دانش آموزان وجود نداشته است.

نظر شما