شناسهٔ خبر: 67290022 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تحلیل عملکرد کاندیدا در مناظره دوم/

پورمحمدی: در قامت شگفتی‌ساز/ پزشکیان: مقاوم در برابر فتنه‌گران/ جلیلی: معقول/قالیباف: در نقش رئیس جمهور و برنده مناظره

نگاه طبقاتی به مسئله معیشت و همچنین توجه به گسل‌های مختلف اجتماعی که اثرات اقتصادی و حتی سیاسی دارد شاه بیت این مناظره بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مرتضی سیمیاری کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرفوری در مورد تحلیل عملکرد کاندیدا در مناظره دوم گفت:

مناظره دوم از زاویه عدالت اقتصادی برای مخاطبان نکات قابل توجهی داشت؛ پرهیز از تنش و توجه به برنامه‌های روی زمین که قابلیت اجرایی داشته باشد و از سوی دیگر توجه به مسائل معیشتی دارد از مهمترین کلیدواژه‌های راند دوم مناظره در رسانه ملی بود.

نگاه طبقاتی به مسئله معیشت و همچنین توجه به گسل‌های مختلف اجتماعی که اثرات اقتصادی و حتی سیاسی دارد شاه بیت این مناظره بوده است.

در میان نامزدها آقای پورمحمدی همچنان به عنوان یک شگفتی درخشش داشته و حل صورت مسئله به صورت بداهه و قوه تحلیلی که ناشی از تجربیات قدیمی در حوزه امنیتی است باعث شد ایشان نظر بسیاری از مخاطبان را جلب کند.

پزشکیان نیز با وجود القای بیرونی برای ایجاد توصیفاتی از جنس فتنه هشتاد و هشت در برابر این دست تحلیل‌ها مقاومت کرده و نشان داده ترجیح می‌دهد در نقش خودش ظاهر شود نه سناریوهای شارژ شده از بیرون.

جلیلی نیز با وجود سخنان معقول همچنان نتوانسته سقف را شکسته و از طیف آرای خود بیرون بجهد و این برای ایشان یک ضعف محسوب می‌شود.

اما برنده این دور از مناظره‌ها به تایید کنش‌های رسانه‌ای آقای دکتر قالیباف است که در نقش یک رئیس‌جمهور ظاهر شد و نشان داد فقط روی کاغذ حرف نمی‌زند؛ توصیفات ایشان از زندگی خوب در برابر زندگی معمولی و نیز ارجاع آن به اقشار و طبقات این نامزد انتخاباتی را متمایز از دیگران کرد.

نظر شما