شناسهٔ خبر: 22623673 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

موضع فعال نقطه قوت آموزش و پرورش است

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به رويكردهاي جديد آموزش و پرورش گفت: تغيير موضع از انفعالي به فعال از ويژگي هاي خوب آموزش و پرورش دولت دوازدهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، پيش از ظهر امروز ، عباسعلي باقري ، در نشست مجمع عمومي كارشناسان روابط عمومي مناطق شهر تهران كه در سالن اجتماعات اداره كل شهر تهران برگزار شد؛‌ با اشاره به حادثه زلزله در كرمانشاه گفت: انسان ها تا به مصيبتي گرفتار نشوند قدر نعمت هاي خداوند را چنان كه  بايد نمي دانند .

وي افزود: خانواده و آموزش و پرورش دو مقوله اي است كه درجامعه مغفول مانده اند هرچند تمام مشكلات موجود در كشور حتي مشكلات اقتصادي تنها از طريق تربيت نيروي انساني در آموزش و پرورش قابل رفع است .

باقري ادامه داد : توليد ثروت درجامعه از طريق توان ذهني صورت مي گيرد و توان ذهني ابتدا توسط خانواده ها و سپس آموزش و پرورش ، فعال مي شود .

وي بر ضرورت تربيت دانش آموزان تا سن شش سالگي توسط خانواده ها تاكيد و عنوان كرد : بچه ها بايد قبل از ورود به مدرسه توسط خانواده ها به خوبي پرورش يابند اما بايد ديد آيا والدين مهارت لازم را براي تربيت فرزند انشان دارا هستند يا خير ، چنانكه امروز بسياري از مشكلات مناطق زلزله زده ناشي از عدم مهارت كافي خانواده هاست .

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آموزش و پرورش درجامعه مهجور واقع شده است و براي خروج از مهجوريت، روابط عمومي ها بايد تلاش كنند و در بحث اصلي تعليم و تربيت كه بخش مهمي ازآن به آموزش و پرورش مربوط مي شود روابط عمومي ها بايدبیش ازپیش فعال باشند .

وي آغاز هرگونه اصلاح درجامعه را ازآموزش و پرورش دانست و افزود: اگر آموزش و پرورش همچنان در مهجوريت باشد 20 سال آينده نيز وضعيت به همين منوال خواهد بود پس همه بايد براي رفع مشكلات موجود جامعه بيش از پيش به خانواده و آموزش  و پرورش توجه كنند .

باقري با اشاره به حضور وزير در محل حادثه هرمزگان و مديريت خوب رسانه ها توسط مركز اطلاع رساني و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت : تغییرموضع از انفعالي به فعالي از نقاط قوت آموزش و پرورش دولت دوازدهم است وتقویت چنین رویکردی ضروری به نظر می رسد.   

نظر شما