شناسهٔ خبر: 21282802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آموزش مهارت هاي اساسي سواد، زيربناي توسعه پايدار است

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي در همايش ملي سوادآموزي در دنياي ديجيتال، آموزش مهارت هاي اساسي سواد را زيربناي توسعه پايدار دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، پيش از ظهر امروز علي باقرزاده در همايش ملي سوادآموزي در دنياي ديجيتال كه به مناسبت روز جهاني سوادآموزي در سالن حجاب تهران برگزار شد، با تأكيد بر ضرورت استفاده از فناوري هاي نوين در فرآيند سوادآموزي، اظهاركرد: زيرساخت هاي موجود امكان استفاده از فناوري هاي نوين را با دشواري مواجه كرده است، ضمن آن كه محتواهاي آموزشي قابل ارائه در فضاهاي مجازي ديجيتال نيز بسيار كم است، بنابراين فراهم كردن مقدمات استفاده از فضاي ديجيتال نيازمند همت و تلاش مضاعف است.

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي با اشاره به پيشينه روز جهاني سوادآموزي، تصريح كرد: آموزش مهارت هاي اساسي سواد، زيربناي توسعه پايدار است و نقش اساسي در فقرزدايي و رفع ناتواني دارد.

وي افزود: آموزش در حفظ منابع طبيعي، تنوع زيستي و جلوگيري از اتلاف منابع، مصرف آب و ساير انرژي ها نقش كليدي دارد و بر مسائل مربوط به حوزه سلامت، شيوه زندگي، افزايش اميد به زندگي، كسب اعتماد به نفس، كارآفريني و پويايي اقتصادي، بسيارتأثيرگذار است.

باقرزاده، آموزش را از عوامل تقويت روحيه مشاركت جويي و مشاركت پذيري دانست وخاطرنشان كرد: سوادآموزي، ظرفيت تحمل افراد در برابر انتقادات را افزايش داده و استعداد و توانايي هاي افراد را شكوفا مي سازد.

وي سوادآموزي را فرصت دوم يادگيري براي افراد بازمانده از تحصيل برشمرد و اظهاركرد: امروزه يادگيري خواندن ونوشتن تنها براي افراد كافي نيست، بلكه ابزاري براي آگاهي بيشتر و كسب معرفت و تعامل بيشتر درجامعه است.

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي با اشاره به شعار امسال روز جهاني سوادآموزي، گفت: شعار «سوادآموزي در دنياي ديجيتال» رويكردي است كه باشرايط و نيازهاي بزرگسالان تناسب دارد و مي تواند فرصت خوبي را در تغيير وفرآيند عرضه محوري به تقاضا محوري فراهم كند.

وي از آموزش به وسيله تبلت در 5 سال اخير خبرداد و افزود: آموزش مهارت هاي اوليهICDL ويژه فراگيران دوره دوم سواد آموزي و انتشار كتاب خانواده سلامت از جمله فعاليت هاي جديد نهضت سوادآموزي در سال هاي اخير است.

باقرزاده ،‌لازمه راه اندازي سوادآموزي ديجيتال را زيرساخت هاي جديد عنوان كرد.

نظر شما