شناسهٔ خبر: 22367059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

افتتاح اولین مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در ناحیه 2 ارومیه

اولین مرکز یادگیری محلی سوادآموزی ناحیه 2 ارومیه با حضور معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان آذربايجان غربي، معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در این مراسم با بیان اینکه تلاش های صورت گرفته در حوزه سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه در سالهای اخیر قابل تقدیر است، افزود: بی شک مرکز یادگیری محلی که امروز شاهد اففتاح آن هستیم از مراکز موفق خواهد بود چراکه در منطقه ای محروم و دارای پتانسیل آغاز به فعالیت می کند.

محمد رضا نجفی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا با شناسائی، جذب و آموزش بی سوادان در مناطق مختلف کشور بی سوادی را در جامعه خود ریشه کن کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر طرح های حمایتی خوبی برای از بین بردن بی سوادی در جامعه برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و تلاش های صورت گرفته شاهد کاهش آمار بیسوادان در استان باشیم.

محمد مجرد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه نیز در این جلسه با تشکر از زحمات همکاران وهمتی که درجهت اعتلای فرهنگ سوادآموزی از طرف کارشناسان و سوادآموزان دایره سوادآموزی صورت گرفته است، اظهارداشت: سوادآموزی برای زندگی امروز بشریکی ازضروریات مهم تلقی میشود وکسانی هستند که علی رغم علاقه به دلیل وجود مشکلات نتوانسته اند از برکت حضور درکلاسهای دوره آموزش رسمی بهره مند باشند.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه افزود: امروز مساله سوادآموزی برای این افراد به عنوان فن زندگی تلقی میشود چرا که زندگی سالم و تربیت فرزندانی شایسته نیازمند علم ، دانش و آگاهی است.

وی تاکید کرد: امروز علی رغم مشکلات فراوان وظیفه داریم نعمت سواد آموزی را برای افراد واجد شرایط مهیا سازیم.

نظر شما