شناسهٔ خبر: 22994913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

معلم در فرهنگ جامعه مترادف با تحقیق، پژوهش و مطالعه است

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: معلم در فرهنگ جامعه مترادف با تحقیق، پژوهش و مطالعه است و این فرهنگ باید در جامعه معلمان عملیاتی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، ابراهیم محمدی اظهار داشت:  هفته پژوهش، فرصتی برای ترویج گفتمان علمی در جامعه و نیز افزایش سطح آ‌شنایی عمومی با درجه اهمیت این مقوله است.

وی با بیان اینکه هفته پژوهش از 21 تا 27 آذر برگزار می‌شود؛ گفت: آیین استانی ویژه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران فرهنگی و دانش آموز استان 26 آذرماه به میزبانی شهرستان ارومیه برگزار می شود.

این مقام مسوول، از فعالیت 19 پژهشسرای دانش آموزی در سطح استان خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی فرهنگیان و دانش اموزان و ارائه گزارش علمی دانش آموزی در خصوص یافته های علم نجوم و نانوتکنولوژی در حاشیه آیین تجلیل از پژوهشگران استان در دستور کار قرار دارد.

محمدی افزود: همزمان با هفته پژوهش در بخش فرهنگیان از 10 طرح اقدام پژوهی و 2 پژوهشگر برتر کشوری و استانی آموزش و پرورش استان تجلیل می شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان اذعان کرد: «علیرضا کهنسال» به عنوان پژوهشگر منتخب کشوری استان و «سعید محمدی اصل » به عنوان پژوهشگر نمونه استانی تجلیل می شوند.

این مقام مسوول ادامه داد: در بخش دانش آموزی نیز 7 گروه دانش آموزی برتر جشنواره جابربن حیان، 10 دانش آموز برتر جشنواره نوجوان خوارزمی و 2 دانش اموز برتر جشنواره جوان خوارزمی تجلیل می شوند.

وی اضافه کرد: برگزاری آیین های ویژه و کارگاههای اقدام پژوهی در شهرستانها، برگزاری مسابقه مقاله نویسی در ناحیه 2 ارومیه، برگزاری همایش کاربست یافته های علوم رفتاری در افق سند تحول در بوکان و برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در شهرستانها از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای 20 طرح پژوهشی در اداره کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: از این تعداد 4 طرح در حوزه سوادآموزی و طرح «شان و منزلت اداره کل در دیدگاه کارکنان» به اتمام رسیده است و مابقی با موضوعاتی همچون کیفیت بخشی مدارس غیردولتی بر اساس شاخصه های مدیریت کیفیت فراگیر مراحل پایانی خود را می گذارنند.

نظر شما