شناسهٔ خبر: 21973194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

نگرانی از تصویب لایحه جذب نیروهای حق التدریس در آموزش و پرورش

در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، برنامه زيرنظام راهبري و مديريت که يكي از مهم ترين برنامه زيرنظام های سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است، به تصويب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از شورای عالی‌آموزش و پرورش، نهصد و چهل و هشتمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش به رياست وزير آموزش و پرورش و با حضور دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای شورا در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزارشد، در آغازجلسه، اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با اعلام نگرانی از تصویب کلیات لایحه جذب نیروهای حق التدریس در آموزش و پرورش، از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کردند با توجه به نقش معلمان به عنوان اصلی‌ترین عنصر و عامل تعلیم و تربیت و توقع سند تحول بنیادین مبنی بر دارا بودن شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای؛ در بررسی و تصویب طرح استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش تجدید نظر کنند.

با این اقدام، حداقل شرایطی فراهم می شود تا علاقه مندان به شغل خطیر معلمی در آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای شرکت کرده و شرایط لازم را کسب کنند.

در ادامه این جلسه، وزیرآموزش و پرورش طی سخنانی از بازنگری آيين نامه برگزاری اردوهای دانش آموزی خبرداد و گفت: موارد مخاطره آميز در سفرهای اردويی دانش آموزی شناسايی و حذف شده است.

 وي در اين ارتباط تاكيد كرد: پس از سانحه اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب استقبال و برنامه ريزی براي برپايی اردوهای دانش آموزی كاهش يافته است كه اميدواريم با رفع مشكلات، اين برنامه آموزشی و تربيتی روال عادی خود را طی كند.

گزارش خبرنگار ما از این جلسه حاكيست، برنامه زیر نظام راهبری و مدیریت که يكي از مهم‌ترين زير نظام‌های سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی های كارشناسانه (این زیر نظام كه به 36 راهكار از مجموع 131 راهكار سند تحول بنيادين مرتبط است) به تصويب رسيد تا پس از تاييد و امضای رئيس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش، برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

بر اساس مفاد این زیر نظام مدیریت و مدیران در سطح خرد و کلان از ویژگی ها و وظایف و کارکردهایی برخوردار می شوند تا زمینه اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزشی را فراهم آورند.