شناسهٔ خبر: 22565634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تداوم مهر مردم سرپناه زلزله زدگان/کمک های مردمی از استان مرکزی به غرب کشور

خبرگزاری شبستان: مادارن ، پدران و سالخوردگان با چشم گریان اقلام خود را با نهایت حس انسان دوستی به زلزله زدگان کمک کردند و ثابت کردند از کم نظیر ترین مردم جهان در مشارکت، ابراز همدردی و نوع دوستی با همنوع در زمان حوادث هستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان/ اراک

 

هر وقت حادثه ای در کشور رخ می دهد کمک های مردمی فوج فوج به محل زخم می رسد و ما شاهد افتخار و عزت و غیرت زنان و مردان ایرانی هستیم و به خود می بالیم که ایرانی هستیم؛  همین دیروز بود که  دخترکی را دیدم که وسایل دوست داشتنی اتاقش را برای عزیزان آسیب دیده اش در زلزله اهدا کرد.

 

 

در این بین مردم استان مرکزی که بزرگی زلزله کرمانشاه این استان را هم لرزاند با تشکیل کمپین های کمک های مردمی و استقرار پایگاه های جمع آوری وسایل مورد نیاز برای زلزله زدگان خود را در غم مردم کردزبان کشورمان سهیم دانسته و امیدوارند با کمک های خود بتوانند حداقل تسکینی بر آلام مردم غیور غرب کشورمان باشند.

 

 

محمد محمدی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: تیم های امدادی و درمانی، پزشکان و سگ های زنده یاب، سه دستگاه آمبولانس، 4 دستگاه لودر کمک دارد، وسایل برای آوار برداری از جمله بیل ، کلنگ و دستگاه های زنده یاب بلافاصله برای یاری هموطنان اعزام شدند؛ 2 روز پس از وقوع زلزله، 3 هزار تخته چادر، 2 هزار تخته پتو و 2 هزار تخته موکت، 2 هزار ست ظروف و نایلون پوششی از انبارهای امدادی به مناطق زلزله زده ارسال و 100 میلیون تومان طی این دو روز توسط صندوق ها جمع اوری شد.

 

محمدی افزود: یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد کمک های غیر نقدی است و بیش از 30 پایگاه هلال احمر در استان مرکزی  به منظور جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان غرب  کشور ایجاد شده است.

 

 

قنبر موسی نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی نیز گفت: کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی نیز با استقرار38 پایگاه ثابت و سیار کمک های مردمی به مناطق زلزله زده را جمع آوری کرده؛ از تعداد 38 پایگاه مذکور 17 پایگاه ثابت و 6 پایگاه سیار هستند،و  15دفتر کمیته امداد در مناطق 15 گانه استان نیز آماده جمع آوری کمک های بشردوستانه مردم استان مرکزی هستند.

 

دکتر بهروز رفیعی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی هم گفت:  کاروان اعزامی به مناطق زلزله زده متشکل از 10 روانشناس و 2 مددکار تحت عنوان «محب» بعد از آوار برداری به مناطق زلزله اعزام شدند و با توجه به شرایط روحی و روانی عزیزان زلزله زده برای تحمل این رنج بزرگ و شوک وارده به امداد آنان می روند.

 

رفیعی افزود: 13 پایگاه بهزیستی استان مرکزی  در مجاور ادارات بهزیستی سراسر استان آماده دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی مردم عزیز و ولایتمدار استان مرکزی هستند.

 

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی هم از سنگر مساجد با ایجاد پایگاه های جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی یکدل و یکصدا به یاری مردم زلزله زده غرب کشور شتافتند و شکوه نوعدوستی را به نمایش گذاشتند.

 

همزمان با وقوع زلزله ۷٫۳ ریشتر غرب کشور مردم استان مرکزی با حضور چشم گیر و بی نظیر خود کمک های غیر نقدی و نقدی خود را جهت ارسال به مناطق زلزله زده اهدا کردند؛ هم اکنون و بر اساس مشاهدات حضور مردم غیر قابل وصف و دور از انتظار بوده و بسیاری از همشهریان با آوردن پتو، بسته های آب معدنی، کابشن و لباس گرم، کنسرو و دیگر لوازم مورد نیاز همدردی خود را با مردم زلزله زده گرمانشاه اعلام داشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش از لیلا آجرلی

 

نظر شما