شناسهٔ خبر: 67313951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سیلاب در روستاهای کلات/ جاده ۴ روستا مسدود شد

فرماندار کلات گفت:سیل به روستاهای شهرستان کلات خراسان رضوی آسیب رساند و جاده ۴ روستا مسدود شد.

صاحب‌خبر -

علی صلاحی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهارداشت: سیلاب موجب آسیب دیدن شبکه آب شرب سه روستا و شهر زاوین شد که عوامل فنی آبفای شهرستان تا پیش از تخلیه مخازن آب شرب این مناطق، مشکل را برطرف خواهند کرد.

وی افزود:جاده های چهار روستا در مسیر مومن آباد و سرجنگل به دلیل جریان یافتن سیلاب مسدود شده است که امروز این مسیرها بازگشایی خواهد شد.

فرماندار کلات گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل در این شهرستان به جاده ها، تاسیسات آب شرب روستایی و برخی محصولات کشاورزی در این شهرستان خسارت وارد کرد.

فرماندار کلات خاطرنشان کرد: با توجه به اوضاع جوی به گردشگران و طبیعت دوستان توصیه می‌شود از اتراق در بستر رودخانه ها و حریم مسیل‌ها خودداری کنند.

بارش‌های رگباری و وزش باد شدید در خراسان رضوی

آذر رضایی‎ پور،کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی قرار دارد و شاهد وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق، وزش باد شدید و بارش تگرگ در سطح استان به‌ویژه در نیمه شمالی هستیم.

وی افزود: با توجه به رگباری‌بودن بارش‌ها، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها به‌ویژه در فردا (3 تیر) دور از انتظار نیست. طی این مدت، وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

به گفته رضایی پور، از ساعات بعدازظهر، بارش‌های رگباری در مشهد آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه ادامه دارد و فردا بارش‌ها حجم بیشتری خواهد داشت و وزش باد نیز طی این مدت شدید است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: طی شبانه‌روز گذشته، قوچان با دمای ١٣ درجه و سرخس با دمای 4 درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.

وی افزود: بیشترین وزش باد از سبزوار با سرعت 65 کیلومتربر ساعت گزارش شده و بیشترین بارش از شهرستان رشتخوار ٢ دهم میلی‌متر ثبت شده است.

انتهای پیام/282/.

نظر شما