شناسهٔ خبر: 22561035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

زلزله ای که قلب ها را به هم نزدیک تر کرد/ کمک های مردم قزوین به کرمانشاه رسید

خبرگزاری شبستان: وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری در غرب ایران، صحنه های تلخ و جانگدازی را بر جای گذاشت، ولی در کنار این تلخی ها، صحنه هایی از عشق و صمیمت خلق شد که نشان داد اتحاد مردم این سرزمین گسستنی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، وقوع زلزله 7.3 ریشتری در غرب ایران، موجب شد تا 436 نفر از مردم استان کرمانشاه جان خود را در اثر این حادثه از دست دهند و بیش از 7 هزار نفر هم مجروح شوند؛ وقوع این حادثه تلخ موجب شد تا دل های مردم این سرزمین در کمک به همنوعانشان آرام و قرار نداشته باشد و جای جای این سرزمین صحنه هایی از عشق و صمیمت خلق شود.

 

در استان قزوین هم مردم در کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه، آستین همت بالا زدند و کوچک و بزرگ به میدان آمدند تا نشان دهند پیرو پیامبری هستند که فرمود: «كسی كه برای كمك به برادر خود و سود رساندن به او اقدام كند، پاداش مجاهدان در راه خدا به او داده خواهد شد.»

 

با توجه به نیاز مردم زلزله زده در غرب کشور، در کنار حرکت های خودجوش مردمی، پایگاه هایی از سوی هلال احمر، بهزیستی و کمیته امداد هم در نقاط مختلف استان مستقر شدند تا کمک هایی مردمی را جمع آوری کنند به طوری که بر اساس اعلام مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تاکنون 4 میلیارد ریال از سوی مردم نیکوکار استان به زلزله زدگان کرمانشاهی مساعدت شده است.

 

مجید مومنی اعلام کرد: از مجموع کمک های صورت گرفته توسط مردم این استان، 27 میلیون و 200 هزار تومان آن نقدی و بیش از 375 میلیون تومان آن غیرنقدی و در قالب کالاهای مورد نیاز بوده است.

 

وی تأکید کرد: تاکنون کمک های مردم این استان از طریق کمیته امداد در قالب چهار کامیونت به مناطق زلزله زده اعزام شده و این کار همچنان ادامه دارد و پتو، چادر، دارو، زیرانداز، نایلون ضخیم به منظور پوشش چادرها در برابر سرما، شیرخشک، وسایل گرمایشی، البسه و لوازم بهداشتی از جمله کالاهایی است که در حال حاضر مردم زلزله زده در استان کرمانشاه به آن نیاز دارند که امیدواریم  مردم در این حوزه مساعدت داشته باشند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: مردم استان می توانند کمک های نقدی خود را به حساب  63273000 بانک کشاورزی شعبه نواب و شماره حساب 0109799440005 بانک ملی ایران شعبه قزوین واریز کرده و کمک های غیر نقدی خود را به دفاتر کمیته امداد اهدا کنند.

 

همچنین جمعیت هلال احمر استان قزوین هم در کنار دیگر نهادها در حال جمع آوری کمک های مردمی است که مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در این خصوص بیان کرد: مردم این استان کمک های بسیاری را به مردم زلزله زده کرمانشاه داشته اند به طوری که طی سه روز گذشته بیش از 189 هزار بطری آب معدنی، بیش از59 هزار قرص نان، بیش از 8 هزار تخته پتو، بیش از یک هزار و 500 دست لباس گرم و اقلام دیگر نظیر مواد غذایی، لوازم بهداشتی، لوازم گرمایشی و غیره از سوی مردم قزوین جمع آوری و به مناطق زلزله زده ارسال شد.

 

حسن آصفی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مردم زلزله زده در غرب کشور به اقلامی نظیر لباس گرم به ویژه لباس بچه گانه، وسایل گرمایشی، لوازم بهداشتی، شیرخشک، نایلون برای پوشش چادرها و پتو نیاز دارند که از مردم درخواست داریم که با توجه به نیاز مردم زلزله زده مساعدت داشته باشند.

 

وی اعلام کرد: علاوه بر کمک های ارسال مردم استان به کرمانشاه، نیروهای عملیاتی و تیم های تخصصی هلال احمر استان به همراه خودروهای آمبولانس و تجهیزات لازم در منطقه زلزله زده حضور دارند.

 

در سراسر استان قزوین اقشار مختلف مردم برای کمک به مردم زلزله زده وارد میدان شده اند ولی آنچه در این بین زیبایی کمک به همنوع را دوچندان کرده است، حضور کودکان در کمک به مردم لزله زده است به طوری که کودکان قزوینی در کمک به هموطنان خود کنار نایستاده اند و همپای پدر و مادر خود به میدان آمده اند به طوری که این روزها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین و مراکز آن کتاب، اسباب بازی و لوازم التحریر اهدایی کودکان و نوجوانان را برای کمک به کودکان آسیب دیده مناطق زلزله زده غرب کشور جمع آوری می کند.

 

اگرچه این روزها، روزهای سختی برای مردم کرمانشاه است ولی همدلی و اتحاد مردم فارغ از هر زبان، قوم و قبیله ای مرهمی از جنس عطوفت و مهربانی است که تاب و تحمل مردم غرب کشور را در این  روزهای سخت بالا برده است، این روزها گام های مردم برای شاد کردن دل برادران مومن خود ستودنی است قدم هایی که در نزد خدا ارزش دارند،چراکه در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است با ارزش ترین کارها نزد خداوند متعال، شاد کردن مومنین است، مثل سیر نمودن آنها، یا نجات دادن آنان از سختی‌ ها و گرفتاری‌ ها، یا ادای بدهی آنها.

نظر شما