شناسهٔ خبر: 22495022 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

از هر فرصتی باید برای تبیین جایگاه سازمان دانش آموزی استفاده کرد

علیرضانخعی گفت: باید از هر فرصتی برای تبیین جایگاه و ضرورت و اثر بخشی سازمان دانش آموزی استفاده کنیم و نقش ریاست سازمان دانش آموزی شهرستان و مناطق، باید دوباره باز تعریف شود تا فعالیت های سازمان در شهرستان و مناطق کمرنگ نشود

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان سیستان و بلوچستان، علیرضا نخعی در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان که در محل دفتر مدیرکل برگزار شد، خاطر نشان کرد: سازمان دانش آموزی یک وسیله برای تربیت بچه ها است و هدف نیست.

نخعی در ادامه افزود: تربیت اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان مهمترین رسالت سازمان دانش آموزی است و فلسفه وجودی این سازمان اجتماعی کردن دانش آموزان است و در واقع این سازمان با توجه به اهمیت رشد اجتماعی دانش آموزان راه اندازی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: محور قرار دادن دانش آموزان به عنوان یک اصل اساسی بایستی سر لوحه کار در سازمان دانش آموزی قرار گیرد.

 نخعی با اشاره به اثرات فعالیت های اجتماعی دانش آموزان اظهار داشت: تربیت  اجتماعی زمینه رشد حوزه های تربیتی و عاطفی دانش آموزان را فراهم خواهد کرد.

وی بیان کرد: سازمان دانش آموزی می تواند زمینه برگزاری اردوهای سیاحتی  وزیارتی را فراهم کند تا دانش آموزان ما ضمن دیدار و برگزاری نشست های کار آمد با دانش آموزان سایر کشورها با رسوم و آداب آنان آشنا شوند و زمینه اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی را نیز فراهم کنند.

همچنین نخعی اظهار کرد: دربخش اقتصادی این سازمان که با تدبیر مدیریت جدید سازمان به درستی در حال هدایت است می توان از ظرفیت دانش آموزان همانند پوشش خبری جلسات که توسط دانش آموزان خبرنگار پانا انجام می شود؛ استفاده نمود.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین بخش سازمان دانش آموزی را دانش آموزان تشکیل می دهد افزود: هر وقت سازمان دانش آموزی در دل بچه ها جا پیدا کرد، این سازمان جای خود را یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: فعالیت های اقتصادی یکی از ماموریت های فرعی سازمان دانش آموزی است و تمرکز بر درآمدزایی در سازمان دانش آموزی نباید این سازمان را از دست یابی به اهداف اصلی آن دور کند.

وی گفت: سازمان دانش آموزی در تامین بخشی از نیازمندی های دانش آموزان در مدارس با اتکا از ظرفیت خود دانش آموزان هیچ محدودیتی ندارد.

نظر شما