شناسهٔ خبر: 22284648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان مسابقات منطقه ای قرآن قوه قضائیه +فیلم

خبرگزاری صداوسیما / خبرگزاری صداوسیما

پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه منطقه 4 کشور با تجلیل از برگزیدگان در یاسوج پایان یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، در مراسم اختتامیه این مسابقات که درپایان مسابقات منطقه ای قرآن کریم قوه قضائیه در یاسوج سالن دکتر عسکری دانشگاه یاسوج برگزار شد دادستان انتظامی قضات کشور گفت: قرآن بشریت را به عقاید صحیح هدایت می کند و عقیده ای که برگرفته از قرآن نباشد منحرف است.
حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد افزود: یکی از نقشه های دشمنان در سال های پس از انقلاب مکتب سازی، مذهب سازی، مسلک سازی، عرفان های کاذب و مکتب های ساختگی برای ایجاد تفرقه در بین صفوف مستحکم ملت ایران بود که با هوشیاری و تمسک به قرآن این مکاتب ساختگی برچیده و نقشه های دشمنان خنثی شد.
موحدی راد با بیان اینکه قرآن در باب مسائل اقتصادی به اقتصاد استوار و پایدار هدایت می کند افزود: قرآن اقتصاد ربا زده را قبول نمی کند بلکه اقتصاد بدون ربا مورد قبول این کتاب الهی است و همین امر موجب شده تا مقام معظم رهبری در بی توجهی مسئولان موضوع اقتصاد مقاومتی که برگرفته از آموزه های قرآنی است را مطرح کند.
وی بهره گیری از قرآن در موضع سیاست خارجی را مهم و موجب اقتدار نظام اسلامی دانست و گفت: دولتمردان در صورت اتکا به قرآن که نفی سبیل کرده و سلطه هیچ کشوری را بر مسلمانان نمی پذیرد در برابر زورگویی دشمنان با اقتدار ایستادگی می کنند.
دادستان انتظامی قضات کشور بالا رفتن آمار جرایم رایانه ای در کشور را ناشی از روی گردانی از موازین دینی و آموزه های قرآنی دانست و گفت: خانواده ها باید با بهره گیری از قرآن حریم فرهنگ خودشان در برابر شبکه های مجازی را حفظ کرده و ضمن ترغیب فرزندان خود به فراگیری قرآن رفتار آنان در این شبکه ها را کنترل کنند.
استاندار هم در این مراسم گفت: قرآن کتابی سرشار از نور، امید به زندگی و اهتمام انسان برای دست یابی به قله های معرفت است.
علی محمد احمدی برگزاری چنین مسابقاتی را بهترین فرصت برای گسترش و ترویج آموزه ها و مفاهیم قرآنی و معرفی ظرفیت ها در زمینه شناخت قاریان و حافظان قرآن دانست و افزود: در سال های پس از انقلاب برای ترویج فرهنگ، حفظ و تلاوت قرآن و گسترش جامعه قرآنی تلاش های خوبی انجام گرفت و ما توانسته ایم فرهنگ قرآن را در کشور نهادینه کنیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت ما برای بهره گیری از آموزه های قرآن و کلام وحی برای رهنمود کردن بشریت به سمت سعادت ابدی است افزود: ما باید با بهره گیری از آموزه های قرآن در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تمدنی را بنا کنیم که آن تمدن ظرفیت سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت را داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان هم در این آئین گفت: سخن گفتن پیرامون کلام الهی کار بشر عادی نیست و درک آن از توان انسان های معمولی خارج است.
حجت الاسلام مزارعی با اشاره به اینکه باید آن طور که شایسته ی قرآن است آن را بفهمیم و به آن عمل کنیم گفت: مفاهیم و مقصود اصلی را فقط پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار درک می کنند و باید از سرچشمه معرفت آن بزرگواران معارف الهی را آموخت.
وی با بیان اینکه در این مسابقات 227 نفر از ادارات کل دادگستری 7 استان از منطقه 4 کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، بوشهر ،لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان شرکت کردند افزود: شرکت کنندگان در این مسابقات در دو گروه آقایان و بانوان و در دو رده سنی زیر 16 و بالای 15 سال با هم رقابت کردند.
مزارعی رشته های حفظ، حفظ موضوعی، تلاوت، مفاهیم و ترتیل را از جمله رشته های این مسابقات عنوان کرد و افزود: در مجموع 65 نفر در رشته های مختلف رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند و در مراسم اختتامیه با اهدا لوح سپاس و هدایایی از آنان تجلیل شد.
وی گفت: نفرات اول و دوم هر رشته در این مسابقات به مرحله کشوری که در تهران با حضور مناطق هفتگانه کشور برگزار می شود شرکت خواهند کرد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1542832" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1880577/1542832?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما