شناسهٔ خبر: 67372894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عضو هیات علمی گروه اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

حملات هراس یا پانیک، از شایع‌ترین اختلالات روانی در مردان

حملات هراس یا پانیک، از شایع‌ترین اختلالات روانی در مردان است.

صاحب‌خبر -

حملات هراس یا پانیک، از شایع‌ترین اختلالات روانی در مردان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ،عضو هیات علمی گروه اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی در بین مردان، حملات هراس یا پانیک است که ترس از روی دادن اتفاقات ناگوار را در آنها ایجاد می‌کند و علائم آن می‌تواند به صورت اختلالات جسمانی هم بروز یابد.

دکتر مخملی، افزود:باور‌های غلطی همچون این جمله؛  مرد که گریه نمی‌کند ، می‌تواند نشانه‌ای از ضعف و اصطلاحاً اَنگ برای پسران تلقی شود و در نتیجه هنگامی که فرد از مساله و چالشی دچار اضطراب یا سایر بیماری‌های روانی می‌شود، برای درمان به پزشک مراجعه نکند و در نتیجه مشکلات بیشتری در حوزه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی  برای او ایجاد می‌شود.

وی از اختلال افسردگی به عنوان شایع‌ترین بیماری رایج در بین مردان و زنان نام برد و گفت: گاهی اوقات بیماران متوجه اختلال خود نمی‌شوند و یا ممکن است اختلال افسردگی، به صورت علائم جسمانی از جمله، مشکلات گوارشی، درد‌های قفسه سینه، تپش قلب و تظاهر کند (علائم روان تنی یا سایکوسوماتیک) که بیمار با شکایت جسمانی به پزشک مراجعه می‌کند.

اوافزود: پس از بررسی‌ها و معاینات پزشکی، مشخص می شود که بیمار هیچ گونه مشکل جسمی نداشته و در نتیجه، جهت بررسی‌های روانشناختی به روانپزشک ارجاع داده می‌شود. 

دکتر مخملی، در ادامه به یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی در بین مردان با عنوان حملات هراس یا پانیک اشاره کرد و گفت: افراد درگیر با این اختلال معمولا ترس از روی دادن اتفاقات ناگوار دارند و علائم این اختلال ممکن است به صورت تظاهرات جسمی در آنها نمایان شود.

عضو هیات علمی گروه اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:همچنین از دیگر اختلالات شایع بین مردان بیماری اعتیاد است که دلایل ابتلاء به آن بسیار متعدد بوده و درمان به موقع این بیماری، می‌تواند علاوه بر صرفه اقتصادی، سلامت فرد را در پی داشته باشد.

 

 

نظر شما