شناسهٔ خبر: 22258372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسابقات قرآن منطقه ۴ دستگاه قضا در یاسوج+فیلم

خبرگزاری صداوسیما / خبرگزاری صداوسیما

پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان دستگاه قضایی منطقه چهار کشور در یاسوج آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در مسابقات قرآن منطقه ۴ دستگاه قضا در یاسوجآیین پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان دستگاه قضایی منطقه چهار در یاسوج با بیان اینکه همه ماباید از مثال ها و قصه های قرآنی عبرت بگیریم گفت: مراد و هدف تبیین قصص قرآنی عمل به دستورات الهی است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی از مسئولان فرهنگی خواست در زمینه فهم  وکاوش درمعانی قرآن کریم و عمل به احکام و دستورات الهی و نشان دادن مسیرهدایت از آیات قرآنی بیش از گذشته تلاش کنند.  
حجت الاسلام معصومی لاری معاون واحد فرهنگی و دینی معاون قوه قضائیه در این آیین هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم را بصیرت افزایی کارکنان قوه قضائیه عنوان کرد و گفت:راهبری قرآن و نشان دادن معارف قرآن موجب پیشگیری از انحرافات اجتماعی و هدایت مردم در جامعه می شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم گفت: این مسابقات با شرکت ۷ استان کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، خوزستان، اصفهان، بوشهر، فارس و چهارمحال و بختیاری در روز‌های دهم و یازدهم آبان ماه جاری در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار می شود.
گشتاسبی هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء شاخص فرهنگی و معنوی و آشنا کردن کارکنان دستگاه قضا با فرهنگ و علوم قرآنی برشمرد و افزود:این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، درک مفاهیم و اذان برگزار می‌شود.
وی گفت:این مسابقات با شرکت 227 تن برگزار می شود که از این تعداد 112 نفر خانم (201 تن بزرگسال 26 نفر زیر16 سال) و بقیه آقا هستند.
گشتاسبی افزود:در پایان به سه نفر برتر هر رشته جوایز نفیسی به همراه تندیس این مسابقات اهداء می‌شود.
mp4
<div id="video-display-embed-code_1539496" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1878174/1539496?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما