شناسهٔ خبر: 22003247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حضور ۲۵۰ نفر از فضلای حوزه‌ی علمیه قم و آذربایجان در هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۲۵۰ نفر از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان در هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه

صاحب‌خبر -
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۲۵۰ نفر از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان در هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه قم در شهر تبریز حضور دارند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در آیین آغاز به کار هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه این اجلاسیه توسط آیت‌الله مجتهد شبستری به مناسبت رویداد بین‌المللی تبریز ۲۰۱۸ هماهنگ شده است، اظهار کرد: این اجلاس تحت عنوان علمای بلاد، هر چند سال یکبار در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.
وی افزود: محور اصلی این اجلاسیه "رسالت حوزه و روحانیت در  نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی" است.
وی تاکید کرد: این اجلاسیه به میزبانی شهر تبریز و با همکاری استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل برگزار می‌شود و اکثر اعضای جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه قم در این اجلاسه حضور دارند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم بیان کرد: در این اجلاسیه سه کمیسیون اجتماعی و سیاسی،  کمیسیون فرهنگی و کمیسیون روحانیت و حوزه به بررسی موارد می‌پردازند؛ این اجلاسیه در جهت بررسی و رفع مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... بوده و منجر به شناسایی ظرفیت‌های مناطق خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: عرفان های کاذب، معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی از جمله مواردی هستند که در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرند.
وی تاکید کرد: ۲۰۳۸ طلبه برادر در ۲۰ مرکز و همچنین ۱۵۵۶ طلبه خواهر نیز در ۱۵ مرکز استان در حال آموزش هستند.
وی با بیان اینکه در اولین روز اجلاسیه، کمیسیون‌های سه‌گانه با حضور ۲۵۰ نفر از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و اساتید حوزه‌ علمیه آذربایجان‌، مسائل مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهند، افزود: کمیسیون‌های مقدماتی طی دو ماه قبل در این استان با حضور نمایندگان جامعه مدرسین تشکیل و موارد بر اساس محورهای کمیسیون‌ها آسیب‌شناسی شده و نتایج به دبیرخانه حوزه علمیه قم ارسال شد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بررسی و رفع مشکلات حوزه‌های علمی، مسائل فرهنگی، تبلیغی و توجه به مباحث اقتصادی از جمله مواردی است که در این اجلاسیه بدان‌ پرداخت می‌شود، تشریح کرد: نتایج حاصله از این اجلاسیه، شناخت ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه شمال‌غرب کشور را به ارمغان می‌آورد.
انتهای پیام

نظر شما