شناسهٔ خبر: 21999291 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرلشگر باقری: همکاری با سوریه برای مقابله با تروریستها

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ادامه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه قابل قبول نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دمشق،  رئیس ستاد کل نیروهای مسلج جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، حضور هیات ارشد نظامی ایران در سوریه، با هدف همکاری در مسیر مقابله با دشمنان مشترک از جمله صهیونیستها و تروریستها صورت می گیرد.

 

 

مصاحبه اختصاصی با سرلشگر باقری 


سرلشگر باقری در نشست خبری مشترک با سپهبد علی ایوب همتای سوری خود افزود، "قابل قبول نیست که رژیم صهیونیستی به خود اجازه دهد، هر وقت که بخواهد به سوریه تجاوز کند."

 


این مقام ارشد نظامی کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه را یک اصل می داند، خاطرنشان کرد، "ما بر احترام و حمایت از یکپارچگی و حاکمیت سوریه تاکید داریم".تا ریشه کن شدن تروریستها و ناکام گذاشتن نقشه های حامیان آنها، و همچنین دربرابر خطرهایی را که سوریه تهدید می کند، حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم ، ارتش و رهبری سیاسی این کشور در مسیر جنگ علیه تروریسم ، ادامه خواهد یافت.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد خطایی مانند خطایی که مسعود بارزانی در شمال عراق مرتکب شد نباشیم و افزود، جداسازی شمال عراق از طریق برگزاری همه پرسی غیرقانونی تنها یک استقلال ظاهری، وهمی و بی اساس است و علاوه بر ملتهب کردن روابط با همسایه ها و کشورهای منطقه زمینه ساز حضور صهیونیستها در منطقه خواهد شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین عقلانیت کردها که خواهان حل مشکلاتشان با دولت مرکزی عراق از طریق گفتگو را بودند ، ستود.


سپهبد علی ایوب رئیس ستاد کل و ارتش سوریه در این نشست خبری خاطرنشان کرد، در سایه همکاری تنگاتنگ با جمهوری اسلامی ایران، گروه های تروریسم و تکفیری را شکست دادیم و تروریسم رو به زوال است.وی درباره نقش شیطانی برخی کشورهای منطقه و جهان به ویژه آمریکادر جنگ ضد سوریه خاطرنشان کرد، این جنگ موجب افزایش اقتدار جبهه مقاومت خواهد شد. وی از اینکه واشنگتن در مسیر پیشروی ارتش سوریه و جبهه متحدین در عملیات مبارزه علیه تروریسم مانع تراشی می کند، به شدت انتقاد کرد و اظهارداشت، امروز حمایت آمریکا از گروه های تروریستی تکفیری آشکار شده است.

 روسای ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سوریه بر علاقمندی دو کشور به گسترش همکاریهای دوجانبه نظامی تاکید کردند.سرلشگر محمد باقری و سپهبد علی ایوب در اولین دور مذاکرات خود در دمشق که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و شماری از مقامات ارشد نظامی دو کشور برگزار شد، بر ضرورت توسعه همکاریهای نیروهای مسلح ایران و سوریه تاکید کردند.


دو طرف همچنین از دستاوردهای همکاری و هماهنگی دو کشور در مبارزه با تروریسم ابراز خرسندی کردند و بر علاقه ایران و سوریه برای گشایش زمینه های جدیدی برای توسعه همکاریهای ارتش های دو کشور در راستای خدمت به منافع مشترک دو کشور و ضرورت مقابله با چالشهای فراروی مقاومت، تاکید کردند.

سرلشگر محمد باقری که به دعوت علی ایوب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش سوریه به این کشور سفر کرده است پس از دیدار با همتایب سوری خود ، با حضور در بنای یادبود سرباز گمنام نسیت به شهیدانی که در مسیر دفاع از مقدسات و خاک سوریه در جریان جنگ نیابتی تروریستها علیه سوریه جانفشانی کردند، ادای احترام کرد.

 
همچنین مراسم استقبال رسمی نظامی از سرلشگر محمد باقری و هیات همراه در مقر وزارت دفاع سوریه برگزار شد.این مراسم با حضور
.سپهبد علی ایوب رییس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه و شماری از فرماندهان نظامی سوری برگزار شد. 
دیدار رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با رییس ستاد مشترک ارتش سوریه
 
­
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان پس از دیدار با همتای سوری خود در دمشق گفت: دو کشور برای همکاری بیشتر تدابیر گسترده ای اتخاذ کردند.وی افزود، حضور ما در دمشق با هدف تاکید بر هماهنگی و همکاریها در مسیر رویارویی با دشمنان مشترک یعنی صهیونیست ها و تروریست هاست.
سرلشگر باقری افزود، ایران با تجاوز دشمن صهیونیستی به خاک سوریه مخالف است و بر تمامیت ارضی کشور سوریه تاکید دارد.
سرلشگر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران که به سوریه رفته است با رییس ستاد مشترک ارتش سوریه دیدار و گفتگو کرد.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با تبریک پیروزی های ارتش سوریه در نبرد با تروریسم به مردم این کشور ، اظهار داشت: همکاری و اتحاد میان سوریه و ایران بر پایه قرارداد های همکاری مشترک و استراتژیک منطقه ای است.
سرلشگر باقری با محکومیت تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به آسمان سوریه گفت:  ما هر گونه نقش حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را محکوم و بر ادامه روند مبارزه با تروریسم با هماهنگی دولت و ارتش سوریه تاکید می کنیم .
رییس ستاد مشترک ارتش سوریه نیز در این دیدار با تشکر از حمایت دولت و ملت ایران در جنگ با تروریسم در سوریه گفت:، مستشاران و نخبگان جبهه مقاومت نقش بسیار مهمی در مبارزه با تروریسم داشتند و ما اطمینان داریم جبهه مقاومت در آینده توانمندتر و قدرتمند از قبل با انواع توطئه‌ها مقابله خواهد کرد.سرلشگر علی عبدالله ایوب خاطر نشان کرد ، واشنگتن تلاش می‌کند سرعت پیشروی‌های ارتش سوریه و جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم را کاهش دهد و در این راه از گروه‌های تروریستی مانند داعش و… یا شبه نظامیان مزدور و وابسته به خود استفاده می‌کند.
رییس ستاد مشترک ارتش سوریه در پایان این دیدار افزود ، تروریسم در سوریه رو به نابودی است و به زودی ارتش سوریه در سراسر کشور جشن پیروزی خواهد گرفت.

نظر شما