شناسهٔ خبر: 67207929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جهاد سازندگی بذر انقلاب را در دل محرومان کاشت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی سالروز تأسیس جهاد سازندگی را گرامی داشت.

صاحب‌خبر -

***** جهاد سازندگی بذر انقلاب را در دل محروم‌ترین قشر جامعه کاشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی سالروز تأسیس جهاد سازندگی را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۷ خردادماه، سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس «جهاد سازندگی» را که یادآور مجاهدت‌های «سنگرسازان بی‌سنگر» در سال‌های افتخارآمیز دفاع مقدس است به پیشکسوتان و یکایک جهادگران جهاد سازندگی تبریک و تهنیت می‌گویم.

حافظه تاریخی ملت ایران به‌ویژه اقشار محروم گواهی می‌دهد نهاد مقدس جهاد سازندگی با جوشش از بطن انقلاب اسلامی از همان روز‌های نخستین استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پای به عرصه‌های خدمت و پاسخ به نیاز‌های آنی و حیاتی مردم به‌ویژه در مناطق دورافتاده گذاشت و بستر‌ها و بنیان‌های رشد و سازندگی روستا‌ها و زندگی توأم با عزت، رفاه و آرامش آنان را که از تحقیر و عقب‌ماندگی دوران ستم‌شاهی رنج می‌بردند، فراهم آورد.

جهادگران گمنام و بی‌نشان با خدمت بی‌منت خود در میدان‌های محرومیت‌زدایی و بهبود وضع زندگی روستا‌ها و مناطق عشایری با توسعه کشاورزی، دام‌داری و صنایع روستایی به‌تدریج ابعاد گسترده ویرانی‌ها و محرومیت‌های بر جای مانده از دوران حاکمیت رژیم پهلوی را جبران کرد و با جلب رضایتمندی آنان لبخند را بر سیمای روستاییان عزیز نشاند.

جهاد سازندگی با همت جهادی و انقلابی خالصانه و صادقانه خود بذر انقلاب را در دل محروم‌ترین و مستضعف‌ترین قشر جامعه یعنی روستاییان عزیز کاشت و باور امام عظیم‌الشأن راحل به توانایی ملت برای دستیابی به خودکفایی و طی کردن پله‌های پیشرفت و ترقی را به حقیقت بزرگ و انکارناپذیر عصر تبدیل کرد.

یاد و نام حماسه‌سازی‌های ماندگار و افتخارآمیز تاریخی و الهام‌بخش شهیدان جهاد سازندگی را گرامی می‌داریم و از خدای قادر متعال برای آحاد پیشکسوتان و یادگاران این نهاد مقدس و مبارک صحت، سلامتی، عزت، سربلندی و توفیق ادامه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فریضه جهاد و خدمت رسانی در «میدان سازندگی، آبادانی و پیشرفت کشور» را مسئلت می‌جویم.

 

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح

سرلشکر پاسدار محمد باقری

خردادماه ۱۴۰۳

نظر شما