شناسهٔ خبر: 67269590 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

سخنگوی دولت:

تکیه بر توان داخلی سبب افزایش فروش نفت کشور در دولت سیزدهم شد

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت عصر سه‌شنبه ۲۹ خردادماه در افتتاحیه نمایشگاه رویداد ملی «روایت پیشرفت» با محوریت دستاوردهای دولت مردمی شهید رئیسی که در حسینیه فاطمه الزهرا (سلام‌الله‌علیها) تهران برگزار شد، حضور پیدا کرد و به سخنرانی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت عصر سه‌شنبه ۲۹ خردادماه در افتتاحیه نمایشگاه رویداد ملی «روایت پیشرفت» با محوریت دستاوردهای دولت مردمی شهید رئیسی که در حسینیه فاطمه الزهرا (سلام‌الله‌علیها) تهران برگزار شد، حضور پیدا کرد و به سخنرانی پرداخت.

سخنگوی دولت در این مراسم اظهار کرد: همه افراد جامعه افزایش فروش نفت در دولت سیزدهم با باور واقعی به توان داخلی را مشاهده کردند، حتی وزیر خارجه آمریکا نیز به آن اعتراف کرد. با این وجود برخی یک حس شدید خودکمتر بینی و دشمن‌برتر بینی دارند؛ امروز هم وقتی موفقیتی با نهضت بازگشت به مردم ایجاد می‌شود، می‌گویند رقیب شل گرفته بود و این نتیجه عملکرد خودمان نیست.

وی افزود: شهید رئیسی به توان مردم باور داشت و یک نهضت واقعی برای بازگشت به مردم انجام داد. خیلی‌ها ادعای مردمی‌بودن دارند، ولی ذره‌ای به مردم باور ندارند و برای مشکلات پاسخی جز در خارج از کشور متصور نیستند.

سخنگوی دولت درخصوص جنس خدمت شهید آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد: پس از نسل‌ها، نسیم خوش رجایی‌ها و بهشتی‌ها باز یادآوری شد. جنس خدمت و قیام شهید رئیسی، دارای مظاهر و نمودهای مادی، ظاهری و سخت‌افزاری فراوانی است و در حوزه‌های زیرساختی نیز دارای ابعاد است. 

وی تصریح کرد: جنس خدمتی که آیت الله رئیسی بار دیگر طعم لذت آن را به ما یادآوری کرد و پرچمدار آن بود، طوریست که نمی‌توان در قالب عکس و تصویر خدمات گران‌بهای او را به تمام مردم نشان داد. قیام شهید رئیسی یک قیام واقعی بازگشت به مردم بود و او به مردم بدون اینکه شعار بدهد، باور قلبی داشت. 

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان نسبت به همه‌ی مؤلفه‌‌های قدرت و ظرفیت‌های کشور نگاه هم‌افزایی داشتند و قرارگاه‌های شبانه روزی تمام وقت برای مدیریت اقتصادی کشور شکل دادند و از نظرات و مشورت همه‌ی دیدگاه‌های سیاسی بهره‌مند می‌شدند. آنها وابسته به مذاکره با شرق و غرب نبودند و دوری از افراط و تفریط را مستلزم برنامه‌های دولت خود قرار دادند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: خداباوری و اخلاق‌‌مداری از دیگر ویژگی‌های دولت آیت‌الله رئیسی بود و اجازه نمی‌داد رویکردهای محدودیت‌‌زا حاکم شود. همچنین فعال‌سازی ظرفیت نهادهای مختلف درباره غزه و رساندن صدای حق‌‌طلبی به دنیا از دیگر ویژگی‌های ایشان بود.

وی تصریح کرد: نه تنها در زمان حیات شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان این کلیدها گشوده شد، بلکه پس از شهادت آن‌ها نیز حمید نوری‌ها به خانواده باز می‌گردند. میدان و دیپلماسی منطبق و هماهنگ حرکت می‌کند، هر دو عملیات می‌کنند و موفق در عملیات می‌شوند. سیاست خارجی واقعاً بر مدار عزت، حکمت و مصلحت قرار می‌گیرد و سیاست خارجه فقط در شعار و بیان باقی نمی‌ماند.

بهادری جهرمی در پایان با اشاره به اینکه پوست‌اندازی در ساختار پوسیده با توجه به حضور جوانان انقلابی از دیگر اقدام‌های بارز دولت شهید رئیسی بود، گفت: وی نماد بازگشت به مسیر عقلانیت انقلابی و باور به مردم و ولایتمداری بود که مرهون روشنگری و انتخاب بابصیرت مردم است.

نظر شما