شناسهٔ خبر: 2196977 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتخاری در نطق میان‌ دستور:

مجلس ذائقه خود در بازپس‌گیری رأی اعتماد به وزیر پیشین علوم را نشان داد/ تکرار تراژدی فتنه در کشور دغدغه نمایندگان

نماینده تهران با بیان اینکه مجلس ذائقه خود در بازپس‌گیری رأی اعتماد به وزیر پیشین علوم را نشان داد، گفت: دغدغه نمایندگان در مورد وزارت علوم، تکرار دوباره تراژدی فتنه سال‌های 78 و 88 در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهار امروز (یکشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن  علنی اظهار داشت: این روزها بحث رأی اعتماد به وزیر علوم مطرح است، وزیری که باید نیروهای متعهد و متخصص و مدیرانی را برای خدمت به این نظام مقدس تربیت کند و این امر تنها با معرفی افرادی متعهد و دانشمند و دانشگاهی به دور از فضای سیاست‌زده میسر خواهد شد.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: دغدغه نمایندگان مجلس از آن جهت است که جریاناتی بر منصب وزارت علوم قرار گیرند که تراژدی فتنه سال 78 و 88 را در کشور رقم زنند. نگاه آنها نه از سر سیاسی ‌کاری و نه گروه‌گرای است که مجلس در رأی اعتماد به دولت شما نشان داد که تنها حفیظ و علیم بودن را در نظر دارد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت:‌ آقای رئیس‌ جمهور این سوال مطرح است که آیا در جامعه نخبگان کشور آیا فردی که دارای ویژگی‌های ذکر شده باشد و بتواند سکان این وزارتخانه مهم علوم را در دست گیرد، وجود ندارد، آیا معرفی پیاپی افرادی که دانشگاهیان و نخبگان و افراد دلسوز نظام نسبت به آنها نگرانند عامل توقف در پیشرفت چشمگیر علمی کشور نیست.

افتخاری خاطرنشان کرد: مجلس ذائقه خود در بازپس‌گیری رأی اعتماد به وزیر پیشین علوم را نشان داد، آیا معرفی افرادی با ویژگی‌های آقای فرجی‌دانا عامل سردی روابط صمیمانه مجلس و دولت و آسیب‌رسان به منافع نظام و سست کننده اعتماد ملت نسبت به مسئولان نیست.

وی تصریح کرد: چه کسی باید در آینده پاسخگوی مشکلات و نابسامانی در دانشگاه‌ها باشد، که البته و قطعا دانشجویان و اساتید و ملت شریف ایران پخته‌تر از آنند که تحت‌ تأثیر برخی نطق‌های زودهنگام انتخاباتی قرار گیرند.

نماینده تهران گفت: از دولت انتظار داریم تا در مذاکرات هسته‌ای به منویات مقام معظم رهبری توجه که برگرفته از آیه شریفه نفی سبیل است توجه داشته باشند.

افتخاری در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی و حل آنها شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما