شناسهٔ خبر: 2197538 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتخاری در نطق میان دستور:

مجلس ذائقه خود را در بازپس‌گیری رأی اعتماد خود به وزیر پیشین علوم نشان داد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه این روزها بحث رای اعتماد به وزیر علوم است، گفت: مجلس ذائقه خود را در بازپس‌گیری رأی اعتماد خود به وزیر پیشین علوم نشان داد، آیا معرفی افرادی با ویژگی‌های آقای فرجی‌دانا عامل سردی روابط صمیمانه مجلس و دولت و آسیب‌رساندن به منافع نظام و سست کننده اعتماد ملت نسبت به مسئولان نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، لاله افتخاری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس یکشنبه 25 آبان با گرامی‌داشت آغاز هفته بسیج گفت: بسیج لشکر مخلص الهی است که امروز الگو و الهام‌بخش مقاومت مردمی علیه گروه‌های ضد بشری داعش و تکفیری‌ها است.  
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن محکومیت اقدامات صهیونیست‌ها در توهین به بیت‌المقدس تصریح کرد: امیدواریم با همت این عزیزان شاهد آزادسازی اولین قبله مسلمین باشیم.  
 
وی اظهار داشت: فراکسیون دفاع مقدس مجلس در هفته بسیج افتخار دارد که اولین همایش خود را با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط با عنوان نقش قوه مقننه در حفظ و نشر آثار دفاع مقدس برگزار کند و امیدواریم که این حرکت در حفظ آثار آن دوران مثمرثمر باشد.  
 
افتخاری با اشاره به این که این روزها بحث رای اعتماد به وزیر علوم مطرح است گفت: وزیری که باید نیروهای متعهد، متخصص و مدیرانی برای این نظام مقدس تربیت کند و این تنها با معرفی افرادی متعهد و دانشمند و دانشگاهی به دوراز فضای سیاست‌زده میسر می‌شود.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خطاب به رئیس‌جمهور بیان داشت: دغدغه‌های نمایندگان مجلس که اکثر آن‌ها یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند و دینی که یاران شهیدشان بر گردنشان قرار داده‌اند آن‌ها را متعهد کرده و تعهد آنان از آن جهت است که جریاناتی که بر این منصب قرار می‌گیرند که تراژدی فتنه سال 78 و 88 را دگر بارا در کشور رقم زنند. نگاه آنها نه از سر سیاسی‌کاری و نه گروه‌گرایی است که مجلس در رأی اعتماد به دولت شما نشان داد که تنها حفیظ و علیم بودن را در نظر دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به روحانی اظهار داشت:‌ این سوال مطرح است که آیا در جامعه نخبگان کشور و یا فردی که دارای ویژگی‌های ذکر شده باشد و بتواند سکان این وزارتخانه مهم علوم را در دست گیرد، وجود ندارد، آیا معرفی پیاپی افرادی که دانشگاهیان و نخبگان و افراد دلسوز نظام نسبت به آنها نگرانند عامل توقف در پیشرفت چشمگیر علمی کشور نیست.

افتخاری در ادامه افزود: مجلس ذائقه خود را در بازپس‌گیری رأی اعتماد خود به وزیر پیشین علوم نشان داد، آیا معرفی افرادی با ویژگی‌های آقای فرجی‌دانا عامل سردی روابط صمیمانه مجلس و دولت و آسیب‌رساندن به منافع نظام و سست کننده اعتماد ملت نسبت به مسئولان نیست.

وی تصریح کرد: چه کسی باید در آینده پاسخگوی مشکلات و نابسامانی در دانشگاه‌ها باشد، که البته و قطعا دانشجویان و اساتید و ملت شریف ایران پخته‌تر از آنند که تحت‌ تأثیر برخی نطق‌های زودهنگام انتخاباتی قرار گیرند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: از دولت انتظار داریم تا در مذاکرات هسته‌ای به منویات مقام معظم رهبری که برگرفته از آیه شریفه نفی سبیل است توجه داشته باشند.

 عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی و حل آنها شد.

انتهای پیام/

نظر شما