شناسهٔ خبر: 2197067 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

افتخاري در نطق پيش از دستور خطاب به روحاني:

نگذاريد عوامل تراژدي ۷۸ و۸۸ وزارت علوم را در دست بگيرند

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: چرا دولت با اينكه ذائقه مجلس در خصوص ويژگي‌‌هاي وزير علوم را مي‌‌داند، افرادي را معرفي مي‌‌كند فاقد آن ويژگي‌‌ها هستند.

صاحب‌خبر -

لاله افتخاري نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در نطق پيش از دستور جلسه امروز مجلس با اشاره به در پيش بودن جلسه رأي اعتماد به وزير پيشنهادي دولت براي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اطلاعات، وظيفه وزير علوم را تربيت نيروي متخصص و متعهد دانست و گفت: تحقق چنين امري، جز با معرفي وزيري متعهد و متخصص ميسر نيست تا بتوانيم دانشگاهي به دور از سياست زدگي داشته باشم.

 

وي خطاب به رئيس جمهور گفت: دغدغه نمايندگان مجلس كه بيشتر آنها از يادگاران دفاع مقدس هستند خود را مؤظف به عمل به سوگند خود و اين وصيت شهيدان كه نگذاريد حسين زمان تنها بماند مي دانند.

 

وي افزود: آقاي رئيس جمهور اجازه ندهيد جراناتي كه تراژدي فتنه سال 78 و فتنه سال 88 را رقم زدند وزارت علوم را در دست بگيرند.

 

افتخاري با بيان اينكه آيا در جامعه گرانقدر نخبگان افرادي كه ويژگي ها و صلاحيت هاي لازم را داشته باشند وجود ندارد گفت: معرفي افرادي كه موجب نگراني دلسوزان مي شود عامل توقف رشد علمي كشور مي شود.

 

وي افزود: دولت ذائقه مجلس در خصوص ويژگي هاي وزير علوم را مي داند، آيا معرفي افرادي كه آن ويژگي ها را ندارند باعث سردي روابط بين مجلس و دولت نمي شود.

نظر شما