شناسهٔ خبر: 21430732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه در دیدار با رئیس دانشگاه شیراز عنوان کرد:

آماده تعامل صنعت با دانشگاهها هستیم

شرکت فولاد مبارکه اصفهان آماده برقراری تعامل و همکاری هر چه بیشتر با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف تکنولوژیکی، محیط‌زیست، ایمنی و بهداشت، نیروی انسانی، انرژی، ‌ماشین آلات و تجهیزات، مواد اولیه است.

صاحب‌خبر -

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در دیدار با رئیس و تعدادی از اساتید دانشگاه‌های شیراز و اصفهان با اشاره به وسعت فعالیت‌ها و تنوع تکنولوژی در شرکت فولاد مبارکه گفت: این شرکت به دلیل گستردگی فعالیت‌هایش، یک صنعت فراگیر و دانشگاهی کاربردی می‌باشد که ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، بهرام سبحانی افزود: سالیانه ده‌ها پروژه تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در فولاد مبارکه اجرا می‌شود که اثرات بسیار خوبی در روند فعالیت‌های این شرکت داشته است.

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: در شرایط کنونی فاصله بین درآمدها و هزینه‌های بنگاه‌های اقتصادی بسیار کاهش یافته است چراکه هزینه‌‌ها سال به سال افزایش می‌یابد ولی درآمد بنگاه‌های اقتصادی کاهش داشته است.

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی بایستی در مسیری حرکت کنند که بتوانند با کاهش هزینه‌های تولید، درآمد بیشتری نصیب سازمان کنند و این میسر نخواهد شد مگر با انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در زمینه‌های مختلف که منتج به تحول اساسی و بنیادی درفعالیت‌ها شود و از این طریق بهره‌وری لازم در زمینه‌های مختلف نیروی انسانی، مواد، انرژی، محیط زیست و…، افزایش و هزینه‌ها به طور چشمگیری کاهش یابد.

سبحانی با اشاره به اینکه انجام پروژه‌های تحقیقاتی بایستی کاربردی و نتیجه‌گرا بوده و ارزش افزوده برای سازمان ایجاد نماید، افزود: ما آمادگی خود را برای همکاری و تعامل هر چه بیشتر با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف تکنولوژیکی، محیط‌زیست، ایمنی و بهداشت، نیروی انسانی، انرژی، ‌ماشین آلات و تجهیزات، مواد اولیه و… اعلام می داریم و امید است با همکاری بیشتر بتوانیم به اقتصاد و صنعت کشور بیش از پیش کمک کنیم.

آمادگی دانشگاه شیرازبرای انجام پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با تولید و اشتغال

در این دیدار نیز رییس دانشگاه شیراز هدف از حضور خود و هیئت همراه در شرکت فولاد مبارکه را شناسایی مشکلات موجود در صنایع کشور بیان کرد و افزود: از آنجایی که دانشگاه شیراز یکی از ده دانشگاه برتر کشور است، وظیفه خود می‌دانیم که مشکلاتی که در صنایع کشور وجود دارد را شناسایی و با استفاده از توانمندی‌های دانشگاه و متخصصین مربوطه در راستای حل مسایل و مشکلات قدم برداریم.

مجید ارشاد گفت: خوشبختانه فولاد مبارکه یک مجتمع عظیم صنعتی و تولیدی است که نقش موثری در اقتصاد کشور هم به لحاظ تولید و هم به لحاظ ایجاد اشتغال دارا می‌باشد و ما آمادگی داریم با انجام پروژه‌های تحقیقاتی در رابطه با تولید و اشتغال به این صنعت کمک کنیم.

وی با اشاره به انتظارات جامعه دانشگاهی کشور از صنعت گفت: وظایف جامعه دانشگاهی بررسی و شناسایی مشکلات در سطح کشور هم در بخش صنعت و هم در بخش خدمات است، از سوی دیگر انتظار جامعه دانشگاهی این است که صنایع کشور نیز مسایل و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند تا با ایجاد ارتباط نزدیک دانشگاه و صنعت بتوانیم باعثافزایش تولید با کیفیت و کاهش هزینه‌ها شویم.

فولاد مبارکه در داخل و خارج کشور از اعتبار بالایی برخوردار است

در ادامه رییس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: فولاد مبارکه یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی کشور است که در ایران و خارج از مرزهای ایران از اعتبار بالایی برخوردار بوده و محصولاتش به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

جعفر مهراد افزود: از آنجایی که امکان همکاری‌های لازم توسط دانشگاه شیراز بدلیل داشتن تخصص‌های لازم، وجود دارد، تلاش کردیم تا همکاری‌های علمی و تحقیقاتی خود را در راستای تولید کمی و کیفی و دیگر برنامه‌های فولاد مبارکه داشته باشیم و نیازهای تحقیقاتی این بنگاه اقتصادی را براساس اهداف و مأموریت‌های این دانشگاه دنبال کنیم.

وی گفت: از اینکه به عنوان متخصص علوم و فناوری از شرکت فولاد مبارکه بازدید نمودم، بسیار خوشحال هستم چرا که تحت تأثیر عظمت، بزرگی، زیبایی و نظم و ترتیب این واحد صنعتی قرار گرفتم و لازم می‌دانیم از مدیریت بسیار قوی و مجرب این مجتمع عظیم صنعتی تقدیر و تشکر کنم.

نظر شما