شناسهٔ خبر: 21067734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امیر اسماعیلی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دشمن قابلیت کشف سامانه «عارف 2» را ندارد/ به‌کارگیری بیش از هزار سامانه پدافندی توسط سپاه و ارتش

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: پدافند ارتش، سپاه، بسیج و سایر نیروهای مسلح با کنترل و هدایت بیش از هزار سامانه پدافندی، در یکپارچگی کامل عمل می‌کنند.

صاحب‌خبر -
دشمن قابلیت کشف سامانه «عارف 2» را ندارد/ هدایت بیش از هزار سامانه پدافندی توسط سپاه و ارتش
امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در خصوص وضعیت فعلی آسمان کشور و توان پدافندی کشورمان اظهار داشت: آسمان کشورمان با رصد دائمی و شبانه روزی شبکه یکپارچه پدافندی در امنیت کامل است و به گفته سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) آسمان ایران امن‌ترین آسمان خاورمیانه است.

امیر اسماعیلی با اشاره به توانمندی‌های متخصصان راداری و پدافندی کشور گفت: روز گذشته سامانه بومی «عارف 2» را رونمایی کردیم که سامانه شناسایی و تشخیص دوست از دشمن است.

وی ادامه داد: این سامانه دفاعی کاملا پسیو و غیرفعال است و دشمن قابلیت کشف و شناسایی آن را ندارد.

امیر اسماعیلی خاطرنشان کرد: ما توسط این سامانه می‌توانیم موقعیت دشمن، مقصد و مبدا دشمن و تعداد و مدل هواگردهای دشمن را کشف کنیم.

وی در خصوص پدافند هوایی گروه 99 نیروی زمینی گفت: گروه پدافندی 99 نیروی زمینی وزنه‌ای در عرصه پدافندی محسوب می‌شود و از زمان تشکیل قرارگاه ماموریت‌های بیشتری را بر عهده گرفته است. این گروه همچنین از فرماندهان خوبی برخوردار است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت: الحمدالله امروز پدافند ارتش، سپاه، بسیج مردمی و سایر نیروهای مسلح که بیش از هزار سامانه توسط آن‌ها اداره می‌شود در یکپارچگی کامل عمل می‌کنند به گونه‌ای که شاهد هیچ سانحه‌ای در هوا و فضا نبوده‌ایم.
 
انتهای پیام/ 221

نظر شما