شناسهٔ خبر: 21073201 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امیر اسماعیلی در نشست خبری:

هر متخاصمی که قصد حمله داشته باشد، هزینه سنگینی می دهد

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: هر دشمن متخاصمی که قصد حمله به کشورمان را داشته باشد هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا (ص) صبح امروز برگزار شد.

امیر اسماعیلی در این نشست خبری با تبریک ایام عید قربان اظهار داشت: در آستانه دهمین سال تاسیس پدافند هوایی هستیم سه سامانه دفاعی و پدافند هوایی را رو نمایی کنیم.

وی ادامه داد: سامانه سما که بومی است برای اهداف با بورد بلند است ساخته شده است.

امیر اسماعیلی افزود: امروز ٣ سامانه "نگاه"، "سمیع" و "بصیر" قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) رونمایی می شود. سامانه شناسایی "نگاه" دقیق ترین اطلاعات را به صورت خودکار از پروازهای عبوری کسب و مسیر شناسایی هر پروازی را بسیار کوتاه و سریع می کند؛ نگاه، یک سامانه ضروری برای کنترل ترافیک هوایی است که برای اولین بار در غرب آسیا توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است.

وی در باره قابلیت های این سامانه گفت: سامانه متحرک شنود و جمع آوری اطلاعات راداری و ناوبری "سمیع" قادر است بصورت محمول روی هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین قرار گیرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم تصریح کرد: سامانه نمایش و انتقال دهنده اطلاعات راداری و ناوبری به شبکه فرماندهی و کنترل "بصیر"، سامانه ای با فناوری نوین است که بجای ٦ سامانه، عملیات تجزیه و تحلیل و انتقال اطلاعات، پرسش و پاسخ از سامانه های ناوبری پرنده ها، گیرنده سیگنال های ناوبری را انجام می دهد.

وی افزود: تا به امروز ۲۰۰ نقطه پدافندی به نقاط پدافندی کشور افزوده شده است و این نقاط به ۳ هزار و ۷۰۰ نقطه افزایش یافته است. برنامه‌مان این است که ابن نقاط به ۵ هزار نقطه افزایش پیدا کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: به عنوان یک سرباز، قاطعانه و با شرف سربازی اعلام می‌کنم که هر کشوری که قصد تخاصم به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و حمله کند که نمی‌تواند؛ آمدنش دست خودش است اما رفتنش قطعا دست خودش نیست و در آسمان ایران مدفون خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر 5 هزار نقطه پدافندی را پوشش می‌دهیم و این قرارگاه پدافند هوایی است که در تمام رزمایش‌ها حضور دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ادامه داد: خیلی از سامانه‌ها در دنیا 24 ساعته نیستند اما ما 24 ساعته هستیم و شما نمی‌توانید کشوری را در دنیا پیدا کنید که 38 سال تحریم باشد و بتواند آنقدر پیشرفت هم داشته باشد.

امیر اسماعیلی گفت: در سال 95، 440 هزار پرواز از کشور عبور کرده و این نشان می‌دهد که ما در استفاده تلفیقی از سامانه‌های مختلف موفق بوده‌ایم. در حال حاضر آمادگی کاملی برای افزایش نقاط پدافندی هم داریم.

وی افزود: کشورمان مزین به نام استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران است و خوشبختانه قبل از ورود سامانه موشکی اس 300 تمام اتفاقات خوب در کشور رخ داده و امروز سامانه موشکی اس 300 نیز به جمع سامانه‌های پدافندی اضافه شده که این سامانه طبق قرارداد 9 سال پیش باید اجرا می‌شد که اجرا هم شد.

وی درخصوص اتفاق اخیر در مهراباد و قطع برق رادار فرودگاه، خاطرنشان کرد: درخصوص اطلاعات پروازی، آنچه که نظامی است فقط در اختیار پدافند است اما در حوزه پروازهای تجاری و مسافری، در محدوده فرودگاه ها به عهده سازمان هواپیمایی کشوری است. در این خصوص ممکن است قطع برق شهری، مولدهای برق و یوپی اس داشته باشیم که این پیش بینی در قرارگاه و ارتش و سپاه دیده شده و نهادهای دیگر هم باید این پیش بینی ها را داشته باشند. البته قرارگاه، رابطینی در فرودگاه ها دارد که در مواقع نیاز از توان قرارگاه کمک می‌گیرند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در پایان تأکید کرد: هر دشمن متخاصمی که قصد حمله به کشورمان را داشته باشد هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.

نظر شما