شناسهٔ خبر: 20484557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده حماس در لبنان:

گرایش عربی به عادی سازی روابط با اسرائیل زمینه ساز تجاوزهاعلیه مسجدالاقصی است

تهران - ایرنا – 'علی برکه ' نماینده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در لبنان گفت که تمایل و گرایش کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی زمینه ساز اجرای طرح های این رژیم علیه مسجد الاقصی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نماینده حماس به شبکه خبری المیادین گفت که مساله مسجد الاقصی و قدس مساله ملت فلسطین است و عقب نشینی رژیم صهیونیستی از نصب گیت های الکترونیکی یک پیروزی برای مردم فلسطین به شمار می آید و مقاومت تا زمانی که اشغالگران در فلسطین حضور داشته باشند، ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به این نکته که قرار دادن گیت های الکترونیکی به معنی آن است که کنترل مسجد الاقصی به دست اشغالگران است و نه اوقاف فلسطین، اظهار داشت: امروز انتفاضه واقعی و همه جانبه با عنوان قدس و مسجد الاقصی آغاز شده است .
برکه افزود: اسرائیل از وضعیت منطقه که با شرکت 'دونالد ترامپ ' رئیس جمهوری آمریکا در نشست سران برخی کشورهای عربی و اسلامی در عربستان آغاز شد، استفاده کرد تا طرح های خود را به اجرا بگذارد و در واقع گرایش کشورهای عربی برای مذاکره با نتانیاهو دلیل محکمی برای اجرای طرح های یهودی سازی مسجد الاقصی است زیرا که بیشتر سازمان های عربی در برابر این طرح ها نایستاده اند.
نماینده حماس درلبنان گفت: هیچ گونه تماسی از سوی کشورهای عربی با مقامات رژیم صهیونیستی برای لغو دستور نصب گیت ها صورت نگرفته است و ننابر این بهتر است این کشورها ، رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.
وی تاکید کرد: آنچه باعث می شود اسرائیل از تصمیم خود بازگردد مردم و مقاومت هستند نه تصمیم های سازمان ملل و دیگر سازمان های جهانی که تل آویو هیچ اهمیتی به آنها نمی دهد.
علی برکه در باره گزینه های مقاومت در واکنش به یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی گفت که اولویت اول این است که مردم فلسطین به مسجد الاقصی دست یابند ولی با ادامه کشتار مردم توسط نظامیان صهیونیست، جناح نظامی مقاومت علیه اشغالگران باید وارد عمل شود و غزه در این زمینه آماده است.
وی افزود: انتفاضه در قدس و کرانه غربی علیه اشغالگران از مقاومت در غزه قوی تر است زیرا آنها در دل دشمن و به طور مستقیم با اشغالگران می جنگند.
خاورم**1408** 1064
مترجم: اکرم کرمی ** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده

انتهای پیام /*

نظر شما