شناسهٔ خبر: 20462970 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید هنیه بر لزوم مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: امروز در برابر اشغالگران فریاد می زنیم، برنامه های آنها عملی نخواهد شد و شکست خواهد خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیمابه نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خطبه های نماز جمعه غزه گفت: امروز در برابر اشغالگران فریاد می زنیم، برنامه های آنها عملی نخواهد شد و شکست خواهد خورد. ملت فلسطین اجازه تحقق این برنامه ها را نخواهد داد. ملت ما با این خشم و قیام در قدس می خواهد اعتبار مسئله فلسطین را احیا کند. هدف ما، در هم شکستن تصمیمات اخیر رژیم صهیونیستی درباره قدس و مسجد الاقصی است. نصب گیت های الکترونیکی اهانت به مسجد الاقصی است.

هنیه گفت: امروز، روز سرنوشت سازی در زندگی ملت فلسطین و امت اسلامی ما در نبرد بر سر مسجد الاقصی و قدس است. ما در مسیر آزادسازی قدس و مسجد الاقصی و بازگرداندن آن به آغوش اسلام حرکت می کنیم.
وی افزود: اجلاس های عربی و اسلامی برای حمایت از مسجد الاقصی کجاست؟ طرح یهودی سازی و حفاریها در مسجد الاقصی و ادعای وجود معبد در قدس، سیاست های قدیمی اشغالگران است. 
هنیه افزود: عملیات قهرمانانه مانند عملیات «آل جبارین» در مسجد الاقصی، دشمن را وادار می کند در محاسبات خود بازنگری کند. به شهدای این عملیات درود می فرستیم، زیرا اشغالگران را مجبور کرد واکنش ملت فلسطین را هم پیش از هر اقدامی در نظر بگیرند. تصمیم کابینه امنیتی اسرائیل ثابت کرد توهم صلح با دشمن از بین رفت و توهم عادی سازی روابط با این رژیم زیر پای اهالی قدس نابود شد. این دشمن به صلح اعتقاد ندارد، زیرا همواره به خشونت باور داشته است. ما هرگز این دشمن را به رسمیت نخواهیم شناخت و از اصول خود دست نخواهیم کشید و باید بر این مسئله تاکید کرد. 
وی خاطر نشان کرد: مقاومت در غزه توانایی های خود را برای آماده شدن به منظور آزاد کردن قدس و مسجد الاقصی تقویت می کند. از همه گروه های فلسطینی دعوت می کنم تا با برگزاری نشست فوق العاده، به توافق راهبردی برسند. چگونگی مقابله با طرح دشمن برای سلطه بر مسجد الاقصی باید بررسی شود. از سازمان همکاری اسلامی دعوت می کنم تا با برگزاری نشست، به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند. از رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی می خواهم تا به مسئولیت خود برای مقابله با برنامه های صهیونیست ها عمل کند. شاه اردن هم باید به مسئولیت هایش در قدس عمل کند.

نظر شما