شناسهٔ خبر: 20468714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنیه: درمسیر آزادی مسجد الاقصی گام برمی داریم/تعرضات صهیونیست ها را بی پاسخ نمی گذاریم

تهران - ایرنا – ' اسماعیل هنیه ' رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) در خطبه های نماز جمعه در مسجد المعری در غزه گفت که خشم ما نسبت به هتک حرمت مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها به معنای آن است که در مسیر آزادی قدس و مسجد الاقصی گام برمی داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، هنیه با تاکید به اینکه ' تعرضات صهیونیست ها را بی پاسخ نمی گذاریم'، گفت که ما مسجد الاقصی را به دامان اسلام و امت عرب بازمی گردانیم.
رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به راهپیمائی جمعه خشم برای حمایت از مسجد الاقصی خاطرنشان کرد: امروز نقطه عطفی در زندگی ملت و امت ما در نبرد آزادسازی مسجد الاقصی و قدس از اشغال صهیونیست ها است.
هنیه که سخنانش برای ترغیب استقامت و ایستادگی مردم فلسطین در برابر تجاوز اشغالگران صهیونیست علیه مقدسات اسلامی در قدس بود، در ادامه سخنانش گفت : ما در مسیر آزاد سازی قدس و مسجد الاقصی گام برمی داریم و این مکان مقدس را به دامان اسلام و امت عرب بازمی گردانیم. : فریاد امروز مسلمانان خطاب به اشغالگران آن است که طرح های آنان هرگز ادامه نخواهد یافت و با شکست مواجه خواهد شد و ما همچنان باقی خواهیم ماند.
وی تاکید کرد: هدف از نصب گیت ها ، دوربین ها و موانع نظامی در قدس خشکاندن منابع مسجد الاقصی و اهانت به آن است ولی اشغالگران بدانند این طرح ها هرگز ادامه نخواهد یافت و ملت فلسطینی اجازه چنین کاری نمی دهند.
رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه ' سران کشورهای عربی و اسلامی اکنون کجا هستند؟'، گفت:صدای فریاد امروز فلسطینیان برای شکست طرح های صهیونیست ها در باره مسجد الاقصی و قدس بلند است.
هنیه تاکید کرد: هیچ صلح و مشروعیتی برای رژیم صهیونیستی وجود ندارد و تصمیم کابینه رژیم اسرائیل (ابقای گیت های الکترونیکی در ورودی های مسجد الاقصی) تاکیدی بر توهم صلح با دشمن صهیونیستی و عادی سازی روابط با این رژیم است.
وی در باره مقاومت درغزه تاکید کرد: مقاومت فرصتی است که امکان آزادی قدس و مسجد الاقصی را فراهم می کند.
هنیه از همه گروه های ملی و اسلامی فلسطینی خواست تا نشستی فوری برای توافق بر سر استراتژی رویارویی با دشمن صهیونیستی در نبرد قدس برگزار کنند.
رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: ما همصدا و همنوا با مردم قدس از ورود به مسجد الاقصی از طریق گیت های امنیتی خودداری می کنیم.
هنیه تصریح کرد: ملت فلسطین می خواهد بر روی سرزمین خود زندگی کند و حاکمیت قدس را به دست بگیرد، ملت فلسطین با برپایی تظاهرات و راهپیمایی می خواهد اعتبار و جایگاه آرمان فلسطین را نزد امت های عربی و اسلامی احیا کند وهدف از این تحرکات تاکید بر محوریت مساله فلسطین است.
وی گفت: تعرضات اشغالگران صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی و بیت المقدس اشغالی را بی پاسخ نمی گذاریم.
رئیس دفتر سیاسی حماس از سازمان همکاری اسلامی که پس از آتش سوزی مسجد الاقصی در سال 1969 تاسیس شده است، خواست تا با تعرضات صهیونیست ها علیه آن مقابله کند.
خاورم**1408** 1324
مترجم: اکرم کرمی// انتشار دهنده: فردین پازوکی

انتهای پیام /*

نظر شما