شناسهٔ خبر: 20457301 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اسماعیل هنیه خواستار وحدت امت اسلامی برای حمایت از آرمان فلسطین شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار وحدت امت اسلامی برای حمایت از آرمان فلسطین و دفاع از مسجد الاقصی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار وحدت امت اسلامی برای حمایت از آرمان فلسطین و دفاع از مسجد الاقصی شد. 
 بر اساس این گزارش اسماعیل هنیه در پیامی خطاب به ملت فلسطین و امت های عربی و اسلامی گفت: ملت فلسطین درگیر نبردهای متعددی است که قدس، محاصره غزه، آوارگان فلسطینی و اسیران از جمله آنهاست. اما کشمکش اصلی با اشغالگران در قدس و مسجد الاقصی است. ملت فلسطین در خط مقدم دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی و دفاع از مسجد الاقصی قرار دارد. مردم قدس در خیابان های این شهر و مسجد الاقصی جلوتر از همه در خط مقدم هستند. امروز همه ملت فلسطین از اهالی قدس و نمازگزاران در مسجد الاقصی حمایت می کند. آنها از قدس و مسجد الاقصی دفاع می کنند. 
هنیه افزود: حاکمیت بر قدس، فقط متعلق به اهالی این شهر و ملت فلسطین است. خواست اهالی قدس، خواست همه ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی است. 
وی در ادامه با بیا این که  اهالی ما در قدس و مسجد الاقصی با وحشیانه ترین نوع تروریسم صهیونیستی روبرو هستند افزود:
معتقدیم جرات پیدا کردن دشمن در مسجد الاقصی و این اقدامات تروریستی صهیونیست ها، به این علت است که آنها می بینند امت عربی و اسلامی در شرایط تفرقه، اختلاف و کشمکش قرار دارد و از این شرایط خوشحال هستند تا به این اقدامات ادامه دهند.
هنیه افزود: از امت عربی و اسلامی می خواهم در همه پایتخت ها، شهرها و همه خیابان ها برای دفاع از نخستین قبله و محل معراج حضرت محمد (ص) بپاخیزند و همبستگی خود را با اهالی قدس و مسجد الاقصی اعلام و تاکید کنند طرح های دشمن در قدس و مسجد الاقصی هرگز عملی نخواهد شد. 
وی خاطر نشان کرد: ملت فلسطین بیش از صد سال است از کرامت و کرامت امت دفاع می کند و در خط مقدم دفاع از قدس و مسجد الاقصی ایستاده است. از فلسطینی ها در همه جا می خواهم در داخل فلسطین اشغالی و در همه جهان می خواهم برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی و برای تاکید بر وحدت ملت فلسطین در این کشمکش، به به پاخیزند. 
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین خطاب به رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد  به دشمن صهیونیستی با صراحت می گویم مسجد الاقصی و قدس خط قرمز است. سیاست اعمال محدودیت و تدابیر تنبیهی بر اهالی قدس و مقدسات اسلامی، هرگز عملی نخواهد شد.  زورگویی و قلدری شما را کور کرده است. به شما می گویم با این اقدامات، آتشی را روشن می کنید که چیزی از زورگویی، جنایت ها و تجاوزگری شما باقی نخواهد گذاشت. ملت ما و در راس آن جنبش حماس به شما اجازه نخواهد داد برنامه های خود را در مسجد الاقصی عملی کنید. همه چیز و جان خود را فدای مسجد الاقصی می کنیم.
وی در پایان افزود: امروز با قدرت، عزم و اراده و به نمایندگی از ملت فلسطین در بین ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی دعوت به روز خشم و روز خیزش مردمی می کنم تا روز جمعه نقطه عطفی در نبرد بر سر قدس و مسجد الاقصی باشد. از خدا می خواهیم تا در این نبرد پیروز شویم. 


نظر شما