شناسهٔ خبر: 67825178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حجت الاسلام فاطمی نسب در گفت وگو با تقریب:

وحدت اولین و مهم‌ترین اصل در جهان اسلام است

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: وحدت و انسجام اولین و مهم‌ترین اصل در جهان اسلام است.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام و المسلمین جواد فاطمی نسب در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: وحدت و انسجام اولین و مهم‌ترین اصل در جهان اسلام است.
 
مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: وحدت به عنوان یک عامل مهم در انسجام کشورهای اسلامی در مقابل جهان امپریالیسم و لیبرالیسم نقش ایفا می‌کند بنابراین تا زمانی که وحدت در جهان اسلام جاری و ساری باشد توطئه‌های دشمنان ناکارآمد خواهد بود ولی با این امر باید اذعان کرد که در برخی مواقع شاهد عدم بصیرت برخی از سران کشورهای اسلامی در بحث وحدت و انسجام هستیم.
 
این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه وحدت در بین مذاهب کشور به ویژه استان کرمانشاه در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد، عنوان کرد: خوشبختانه کرمانشاه علیرغم تنوع مذهبی و فرهنگی و قومیتی تاکنون هیچ مشکلی در این مباحث نداشته است به گونه‌ای که به عینه می‌بینیم برادران اهل تشیع و اهل سنت در کنار هم یک زندگی مسالمت آمیز دارند و این نشان از بصیرت و آگاهی دینی مردمان این دیار دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نسب رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن همواره در تلاش است که وحدت مذاهب اسلامی را به چالش بکشاند، یادآور شد: دشمن با استفاده از عناصر فریب خورده خود در داخل و خارج از کشور در تلاش است که فتنه مذهبی و قومیتی در کشور به ویژه در استانهایی مانند کرمانشاه را برپا کند ولی خوشبختانه تاکنون در رسیدن به این توطئه شیطانی خویش ناکام مانده است.
 
مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه با تأکید بر هوشیاری علما و روحانیون استان در بحث دشمن شناسی و مبارزه با جریان‌های انحرافی، تصریح کرد: با وجود اینکه وحدت در کرمانشاه در بهترین وضعیت قرار دارد باز هم نباید از دشمنان غافل باشیم زیرا آنان مترصد کوچک‌ترین فرصت برای فتنه انگیزی و توطئه‌افکنی در کشور و به ویژه استان‌هایی همانند کرمانشاه و کردستان دیگر استان‌های تلفیقی هستند.
 
وی ادامه داد: دشمن با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش دارد که قومیت‌ها و مذاهب را از هم جدا و بعد از آن توطئه‌های خود را در سطح جامعه عملی کند و هدف اصلی از این همه توطئه و دسیسه افکنی در کشور، ایجاد دیوار بی‌اعتمادی بین ملت و نظام است، بنابراین همه ما در هر پست و مقامی که هستیم باید به خوبی به این توطئه بزرگ دشمن واقف باشیم و اجازه ندهیم که آنان به نیت شیطان خود برسند. حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نسب در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد تا زمانی که بصیرت و آگاهی دینی و سیاسی و همچنین حرکت در مسیر آرمان‌های والای انقلاب وجود داشته باشد دشمن در پیاده کردن توطئه‌های خود در کشور ناکام خواهد ماند.
 
انتهای پیام/

نظر شما