به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، پيش ازظهرامروز، مهدي نويد ادهم درگردهمايي يك روزه مشترك اعضاي شوراي معاونان و مديران كل آموزش وپرورش استان هاي كشوردراردوگاه شهيد باهنر تهران، اظهاركرد: دبيرخانه شوراي عالي آموزش وپرورش ، وظيفه نظارت بر حسن اجراي مصوبات و قوانين آموزش وپرورش و هم چنين تصويب قوانين لازم براي اجراي سند تحول بنيادين را برعهده دارد.
وي با بيان اين كه درطول اين سال ها، مسئولين آموزش وپرورش به دنبال ايجاد تغيير وتحول درآموزش و پرورش بودهاند، تصريح كرد: پس از تصويب سند تحول بنيادين، براي اجراي سند بايد دركل كشور، عزم ملي ايجاد شود، زيرا اجراي آن فقط مطالبه درون آموزش وپرورش نيست، بلكه از بيرون از ساختار آموزش و پرورش هم شخصيتهايي نظير مقام معظم رهبري، رئيس جمهور، رئيس مجلس و ديگر نهادها نيز بر اجراي سند تأكيد دارند.
نويد ادامه داد: بايد محتواي سند براي همگان تبيين شود، اين امر در درون آموزش وپرورش با برگزاري دوره ها وكارگاه هاي آموزشي و در بيرون از اين سيستم با برگزاري جلسات منظم امكان پذير مي باشد و ميتواند يك گام به جلو در اجراي سند باشد.
دبيركل شوراي عالي آموزش وپرورش با بيان اينكه تمام زيرنظام هاي سند تحول بنيادين تدوين شده است، خاطرنشان كرد: براساس اين كه بدانيم كدام يك از اقدامات و برنامه هاي آموزشي در راستاي اجراي سند تحول بنيادين شركت مي كند، بايد به مفاهيمي مانند، «تمركززدايي»، «مدرسه محوري»، «رويكردفرهنگي تربيتي»، «مشاركت پذيري» و«تنوع بخشي » در مسائل آموزشي در برنامه ها توجه كنيم.