شناسهٔ خبر: 19761826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

حمله تروریستی به مجلس و حرم امام خمینی (ره)

بر اثر حمله مهاجمان مسلح به مجلس و حرم امام خمینی ره و تیراندازی به سمت مردم و نیروهای حفاظت شماری از هموطنان مجروح یا شهید شدند. **برخی از منابع گزارش می دهند افراد مهاجم در حال حاضر در دفاتر نمایندگان هستند و محاصره شده اند اما اوضاع تحت کنترل است و تا لحظات دیگر اخبار موثق تر منتشر می‌شود. **در حال حاضر از خروج نمایندگان از صحن مجلس و خروج خبرنگاران جلوگیری می شود. ** رنجبر زاده عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با شبکه خبر تعداد مهاجمان را 4 نفر اعلام کرد. این نماینده مجلس شهادت یکی از محافظان مجلس را تایید نکرد. **رنجبرزاده گفت: مهاجمان هنوز در مجلس اند و نیروهای امنیتی و حفاظتی تلاش می کنند آنها را دستگیر کنند. **عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: هیچ یک از نمایندگان مجلس در این حمله آسیب ندیده و مجروح نشده اند و همه نمایندگان در صحن هستند و صحن مجلس در وضعیت عادی به برنامه قانون‌گذاری می‌پردازند. ** مدیر کل روابط عمومی مجلس نیز گفت: نیروهای امنیتی در حال برقراری امنیت در مجلس اند و جلسه علنی نیز در حال برگزاری است. ** خبرنگاران تسنیم از داخل مجلس گزارش داده اند که عاملان تیراندازی که 3 نفر هم هستند، همچنان در داخل ساختمان مجلس حضور دارند. 2 تن از این عوامل، اسلحه کلاشنیکف و یک نفر دیگر سلاح کلت کمری داشته است. **در محل نهاد ریاست‌جمهوری نیز اقدامات امنیتی تشدید شده و نیروهای حفاظت نهاد ریاست جمهوری اجازه ورود و خروج به هیچ کس را نمی‌دهند. حمله به حرم امام خمینی ره ** (اخبار پیش از ساعت 12) ** همزمان با حمله مهاجمان به مجلس، چند فرد مسلح دیگر نیز با ورود به حرم امام خمینی(ره) و تیراندازی به مردم چند تن را مجروح کردند و یک نفر را به شهادت رساندند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، صبح امروز سه یا چهار فرد مسلح در پوشش مراجعه کننده، وارد راهروی ورودی مجلس شده و با ماموران حفاظتی درگیر شدند. در پی تیراندازی و درگیری مسلحانه مهاجمان مسلح با نیروهای حفاظتی تعدای از نیروهای حفاظت و شماری از مردم عادی و مراجعه کنندگان شهید یا مجروح شدند. تا این لحظه ( ساعت 14 و  20 دقیقه ) خبرها حاکی از هلاکت مهاجمان و خاتمه غائله تبلیغاتی تروریست هاست. بر اساس آخرین اخبار دریافت شده در این حمله احتمالا 12 نفر شهید و دست کم 35 نفر مجروح شده اند. 
 
در حمله تروریست ها به حرم امام خمینی (ره) نیز تعدادی از هموطنان مجروح و یک نفر هم به شهادت رسیده است. در این حمله تروریستی یکی از مهاجمان وقتی خود را در محاصره نیروهای پلیس دید با دویدن به سمت حرم امام مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد و کشته شد.  احتمالا این فرد با اصابت گلوله نیروهای امنیتی به جلیقه انفجاری اش به هلاکت رسیده باشد. گفته می شود این مهاجم انتحاری زن بوده یا پوشش زنانه داشته است.
 
به نظر می‌رسد هدف اصلی عناصر تروریست از این اقدام که فاقد هرگونه ارزش عملیاتی و امنیتی است، ایجاد فضای تبلیغاتی به منظور ناامن نشان دادن کشور ایران باشد. 
 
** ( ساعت 15 و 30 دقیقه) گزارش ها از به شهادت رسیدن 12 نفر در حملات تروریستی حکایت دارد.
 
** ( ساعت 15 و 10 دقیقه) برخی منابع خبری از هلاکت چهار تروریست مهاجم به ساختمان اداری مجلس خبر دادند. 
 
**(ساعت 14و 20 دقیقه) با پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت تدابیر امنیتی از ساختمان مجلس خارج شدند. همچنین نیروهای امنیتی اقدام به تخلیه ساختمان مجلس و خارج کردن کارمندان و خبرنگاران کردند.
 
** ( ساعت 14 و 10 دقیقه) حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیما، با اشاره به عملیات تروریستی امروز تهران، گفت: مهاجمان امروز با پوشش زنانه وارد مجلس شدند. در این عملیات تروریستی 2  نفر شهید شدند و بیش از 30 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

وی افزود: نیروهای امنیتی در سراسر کشور در حال آماده‌باش هستند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: نیروهای ویژه نیروی انتظامی (نوپو) نیز با هماهنگی سپاه پاسداران وارد مجلس شدند و منطقه‌ای که تروریست‌ها در آن حضور دارند در کنترل است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: تروریست‌ها در محاصره هستند  و تا ساعات آینده این موضوع تمام خواهد شد.

** ( ساعت 14) 35 مجروح حادثه تیراندازی امروز در مجلس و حرم امام خمینی (ره) به بیمارستان منتقل شده‌اند.

عباس زارع‌نژاد مشاور وزیر بهداشت و رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت در این باره گفت: تا این لحظه ۳۵ مجروح این دو حادثه به بیمارستان‌ منتقل شده‌اند که ۱۳ تن از مجروحان به بیمارستان سینا، ۱۱ تن به بیمارستان طرفه، ۵ تن به بیمارستان امام حسین و ۶ تن به بیمارستان هفتم تیر منتقل شده‌اند که مجروحان بیمارستان هفتم تیر در حادثه تیراندازی حرم مطهر امام (ره) دچار مجروحیت شده‌اند.

 ** ( ساعت 13 و 38 دقیقه) خبرگزاری فرانسه اعلام کرد داعش رسما مسئولیت حملات امروز تهران را بر عهده گرفت.
 
** ( ساعت 13) مدیر کل ضداطلاعات وزارت اطلاعات اعلام کرد: صبح امروز چند تیم تروریستی در شهر تهران برای عملیاتی تروریستی تلاش کردند. عوامل یک تیم تروریستی نیز قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند.
 
** ( ساعت 12 و 55 دقیقه) حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نیروهای امنیتی خیابان های اطراف مجلس را کاملا در کنترل دارند و داخل مجلس هم حضور دارند و به صورت کنترل شده در حال جمع کردن موضوع هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تلاش نیروهای امنیتی این است که با کمترین مشکل و آسیب مساله را حل کنند و مهاجمین را هم زنده دستگیر کنند تا ریشه و عوامل پشت صحنه حادثه کشف شود.

 
** ( ساعت 12 و 49 دقیقه) برخی منابع اعلام کردند دو نفر از تروریست ها در طبقات چهار و پنج ساختمان اداری مجلس عملیات انتحاری انجام دادند.  همچنان صدای انفجار و تیراندازی از این ساختمان شنیده می شود.

** ( ساعت 12 ) تروریستی که دقایقی پیش موفق شده بود با تیراندازی از مجلس خارج شود، به دلیل محاصره مجلس، مجبور شد دوباره به داخل مجلس بازگردد. هم‌اکنون تروریست‌ها در حال تیراندازی از داخل مجلس به بیرون و محوطه بیرونی مجلس هستند.  
 
  ** ( ساعت 11 و 56 دقیقه) عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران از تشکیل جلسه اضطراری شورای تامین استان تهران خبر داد. وی ادامه داد: فعلا نمی‌توانم چیزی بگویم، باید جلسه شورای تامین تشکیل شود.
 
 **( ساعت 11 و 40 دقیقه) بنا بر گزارش های دریافت شده یکی از تروریست‌ها در حالی که مشغول تیراندازی بی هدف بود، موفق شد از ساختمان مجلس خارج شود؛ او همچنان مشغول تیراندازی در خیابان است.
 
*** ( اخبار پیش از ساعت 11 ) 
** در پي تيراندازي در راهروهاي مجلس، دربهاي ورودي مجلس شوراي اسلامي بسته شد. هم اكنون برخي نمايندگان در حال ترك جلسه براي بررسي موضوع تيراندازي هستند.
 
**الياس حضرتي نماينده تهران هم به يكي از خبرنگاران گفت: ضاربان سه نفر بودند كه به دو قبضه كلاشينكوف و يك قبضه سلاح كمري (كلت) مجهزند.
 
**برخی از منابع گزارش می دهند افراد مهاجم در حال حاضر در دفاتر نمایندگان هستند و محاصره شده اند اما اوضاع تحت کنترل است و تا لحظات دیگر اخبار موثق تر منتشر می‌شود.

**در حال حاضر از خروج نمایندگان از صحن مجلس و خروج خبرنگاران جلوگیری می شود.

** رنجبر زاده عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با شبکه خبر تعداد مهاجمان را 4 نفر اعلام کرد. این نماینده مجلس شهادت یکی از محافظان مجلس را تایید نکرد.
 
**رنجبرزاده گفت: مهاجمان هنوز در مجلس اند و نیروهای امنیتی و حفاظتی تلاش می کنند آنها را دستگیر کنند.
 
**عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: هیچ یک از نمایندگان مجلس در این حمله آسیب ندیده و مجروح نشده اند و همه نمایندگان در صحن هستند و صحن مجلس در وضعیت عادی به برنامه قانون‌گذاری می‌پردازند.
 
** مدیر کل روابط عمومی مجلس نیز گفت: نیروهای امنیتی در حال برقراری امنیت در مجلس اند و جلسه علنی نیز در حال برگزاری است.
 
 ** خبرنگاران تسنیم از داخل مجلس گزارش داده اند که عاملان تیراندازی که 3 نفر هم هستند، همچنان در داخل ساختمان مجلس حضور دارند. 2 تن از این عوامل، اسلحه کلاشنیکف و یک نفر دیگر سلاح کلت کمری داشته است.
 
**در محل نهاد ریاست‌جمهوری نیز اقدامات امنیتی تشدید شده و نیروهای حفاظت نهاد ریاست جمهوری اجازه ورود و خروج به هیچ کس را نمی‌دهند. 
 
**خيابانهاي منتهي به مجلس شوراي اسلامي فعلاً مسدود است و نيروهاي امنيتي و انتظامي در آنجا حضور گسترده اي دارند.
 
  حمله به حرم امام خمینی ره
 
** ( ساعت 13و 30 دقیقه) پس از تيراندازي صبح امروز حرم حضرت امام(ره)، اوضاع كاملا به حالت عادي بازگشته است.
به گزارش خبرنگار صداوسيما، براساس گفته شاهدان عيني سه فرد مسلح به سلاح گرم ساعت 10 و 40 دقيقه قصد ورود به داخل حرم را داشتند اما موفق به ورود به داخل حرم نشدند و در نهايت اقدام به تيراندازي به طرف مردم كردند. اين افراد از درب پاركينگ شمالي حرم وارد محوطه شدند و شروع به تيراندازي كردند.
 
براساس همين گزارش ، نيروهاي امنيتي و انتظامي بلافاصله وارد عمل شدند و يك نفر از تروريست ها را به هلاكت رساندند.
گفته مي شود تروريست دوم با خوردن سيانور خودكشي و نفر سوم هم خود را در بيرون حرم منفجر كرده است.  
نيروها براي كنترل بهتر اوضاع براي ساعاتي متروي حرم مطهر را مسدود كردند.
 
هم اكنون، اوضاع در حرم حضرت امام به حالت عادي بازگشته است به طوريكه نماز جماعت ظهر و عصر در حرم مطهر برگزار شد .
 
** (اخبار پیش از ساعت 12) 
** همزمان با حمله مهاجمان به مجلس، چند فرد مسلح دیگر نیز با ورود به حرم امام خمینی(ره) و تیراندازی به مردم چند تن را مجروح کردند و یک نفر را به شهادت رساندند.
 
شنیده‌ها حاکی از آن است که بر اثر این حمله یک نفر شهید و ۵ نفر مجروح شده اند. یکی از حمله‌کنندگان به حرم امام خود را به صورت انتحاری منفجر کرده و دو فرد دیگر دستگیر شده‌اند.
 
به گزارش تسنیم پیش از ظهر امروز یک نفر وارد صحن غربی حرم امام شده و شروع به تیراندازی می‌کند، این تروریست پس از اینکه گلوله‌هایش به اتمام می‌رسد، سلاح خود را به زمین گذاشته و در حالی که به سمت حرم امام می‌دویده است، نزدیک به کلانتری حرم امام خود را منفجر می‌کند.
 
یکی از مهاجمان حرم امام نیز به دست نیروهای انتظامی کشته و یک زن هم بازداشت شد. درگیری هنوز ادامه دارد. تروریست ها از درب غربی وارد حرم شدند. 
 
به گزارش فارس، فرد کشته شده در حرم امام کارگر 35 ساله فضای سبز بوده است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما