شناسهٔ خبر: 19761551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

اخبار لحظه به لحظه از حادثه تیراندازی در راهروهای مجلس/تایید شهادت 8 نفر /پایان 5ساعت عملیات تروریستی داعش در مجلس

دقایقی پیش در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 17 خرداد) افرادی ناشناس در داخل مجلس اقدام به تیراندازی کردند که بر اثر آن شماری از مردم و نیروهای حفاظت مجلس مجروح شدند. گزارش های اولیه از شهادت برخی مجروحین خبر می دهد.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
 دقایقی پیش تیراندازی در راهروهای مجلس شنیده شد.

این فرد مسلح با تیراندازی وارد راهروهای پارلمان شده و پس از درگیری با نیروهای حفاظتی، تیراندازی کرده. گفته می شود سه نفر از نیروهای حفاظتی بر اثر این حادثه زخمی شده اند.

پس از وقوع این حادثه نیروهای حفاظتی خبرنگاران پارلمانی را از محوطه راهرو دور کردند و درب صحن را بسته‌اند.

و از دقایقی پیش خبر بین نمایندگان پخش شده و نگرانی در صحن دیده می شود و حدود بیست نفر از نمایندگان در جایگاه هیات رییسه ایستاده‌اند.

طبق اطلاعات کسب شده دو نفر از مجروحان که از نیروهای حفاظتی سپاه پاسداران بوده است، یکی از ناحیه دست و دیگری از ناحیه پا مجروح شده‌اند.

در حال حاضر از خروج نمایندگان از صحن مجلس و خروج خبرنگاران  جلوگیری می شود.

درهای ورودی و خروجی مجلس بسته شده است.

 تاکنون 4 تن از نیروهای حفاظت مجلس در جریان این درگیری زخمی شده‌ بودند که یکی از ماموران به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است و عاملان تیراندازی نیز همچنان در داخل ساختمان مجلس هستند.

طبق اطلاعات رسیده، یکی از مهاجمان مسلح از مجلس خارج شده و مردم روی زمین دراز کشیده‌اند.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دقایقی پیش به سکوی محل استقرار خبرنگاران نزدیک و اعلام کرد که حمله کنندگان چهار نفر بوده و این اقدام تروریستی بوده است.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با صداوسیما، در توضیح حادثه صبح امروز تیراندازی مجلس گفت: امروز چهار نفر از افراد ناشناس از درب شمال مجلس به صورت مسلح وارد ساختمان شده و در ابتدای ورود به مراجعه‌کنندگان و محافظات درب شمال تیراندازی کردند که تعدادی نیز مجروح شدند.

به گفته وی، تیراندازی ها به سمت اندام تحتانی بوده و بعد از آن وارد ساختمان دفاتر نمایندگان مجلس شده و آنجا نیز تعدادی از افراد را مجروح کردند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که تاکنون گزارشی از کشته شدن و به شهادت رسیدن فردی به ما نرسیده است اما تعدادی از افراد مجروح شده‌اند.

رنجبرزاده تأکید کرد که کسی از نمایندگان مجروح نشده است، همه نمایندگان در صحن هستند و صحن مجلس در وضعیت عادی به برنامه قانون‌گذاری می‌پردازد.

وی گفت: در حال حاضر افراد مسلح خود را در دفاتر نمایندگان محبوس کرده‌اند و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی مجلس در تلاش برای دستگیری آنها هستند.

یکی از تروریست‌ها در حالی که مشغول تیراندازی بی هدف بود، موفق شد از ساختمان مجلس خارج شود؛ او همچنان مشغول تیراندازی در خیابان است. (11:44)

مهدی کیایی مدیرکل روابط عمومی مجلس نیز گفت: نیروهای امنیتی در حال برقرار آرامش و امنیت در مجلس هستند و اطلاعات تکمیلی به صورت رسمی متعاقبا اعلام می شود.

 نیرو ضدشورش نوپو، مجلس را محاصره کرده است. صدای تیراندازی بیشتر از قبل شده است.

 

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با مهر اظهار داشت: مشاهدات عینی حاکی از آن است که افراد مسلح در طبقه چهارم محاصره شده اند.

وی ادامه داد: گلوله های افراد مسلح در حال به پایان رسیدن است و احتمال عملیات انتحاری وجود دارد.

حسن بیگی افزود: تروریست ها پنجره های اتاق های طبقه چهارم را باز کرده و به مردم حاضر در خیابان تیراندازی کرده اند که در جریان این تیراندازی ها ۸ نفر مجروح شده و دو نفر به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس گفت: نیروهای امنیتی خیابان های اطراف مجلس را کاملا در کنترل دارند و داخل مجلس هم حضور دارند و به صورت کنترل شده در حال جمع کردن موضوع هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تلاش نیروهای امنیتی این است که با کمترین مشکل و آسیب مساله را حل کنند و مهاجمین را هم زنده دستگیر کنند تا ریشه و عوامل پشت صحنه حادثه کشف شود.

وی افزود: گلوله تفنگ کلاشینکف تروریست ها تمام شده و اکنون با سلاح کمری در حال شلیک هستند.

باوجود هشدارهای امنیتی، برخی مردم همچنان در اطراف مجلس به مشاهده صحنه های خطرناک تروریستی ایستاده اند!!!



علی لاریجانی در پایان نشست علنی امروز مجلس حادثه حمله تروریستی به ساختمان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ترویست‌های کوردل آنچنان که تا این لحظه در جریان قرار گرفتیم اقدامات سبکی انجام دادند که البته با آنها برخورد جدی صورت گرفت.

او ضمن تشکر از نمایندگان مجلس به خاطر اینکه بی‌توجه به حادثه تروریستی کار خود را در آرامش ادامه دادند خاطرنشان کرد: اتفاق امروز مسئله‌ای جزئی بود اما به هرحال نشان داد که تروریست‌ها به دنبال مسئله‌سازی هستند مخصوصاً اینکه ایران قطبی فعال و موثر در مبارزه با تروریست است. تروریست‌ها سعی دارند در این زمینه خدشه ایجاد کنند. اما نیروهای امنیتی با آنها برخورد جدی خواهد داشت که انشاله این مشکل حل خواهد شد.

 بلافاصله پس از پایان سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی نمایندگان شعار الله اکبر سر دادند.

گفتنی است پس از اتمام مجلس، گروهی از نمایندگان به امامت حجت‌الاسلام سالک نماز ظهر را اقامه کردند.

دقایقی پیش مجددا در اطراف مجلس صدای تیر اندازی ممتد شنیده شد و نیروهای امنیتی میدان بهارستان را تخلیه کرده‌اند.

هنوز برخی از نمایندگان مجلس در طبقات ششم و هفتم در دفاتر خود حضور دارند.


اخبار متناقض از گروگانگیری همسر ۲ نماینده زن مجلس 

مهر نوشت:

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: همسر و دختر نماینده شهرضا و همسر نماینده مبارکه در دفاتر نمایندگان در چنگال افراد مسلح قرار دارند.

احمد علیرضابیگی از شهادت ۸ نفر در جریان حمله افراد مسلح به مجلس و مجروح شدن ۳۳ تن دیگر خبر داد.

وی اظهار داشت: دو نفر از افراد مسلح خود را طی عملیات انتحاری، در ساختمان‌های مجلس منفجر کردند و تعداد دیگری از این افراد هنوز در حال مقاومت هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از بستگان نمایندگان نیز هنوز در اتاق‌های ملاقات حضور دارند. همسر خانم سعیدی نماینده مبارکه و همسر و دختر خانم محمودی نماینده شهرضا هنوز در دفاتر نمایندگان حضور دارند.

اما ایلنا نوشت:

با تلاش نیروهای امنیتی نماینده فومن و همسران دوتن از نمایندگان مجلس از ساختمان مجلس خارج شدند.

پس از هجوم مهاجران به ساختمان دفاتر نمایندگان مجلس، گروهی از نمایندگان و کارکنان و مهمانان که در آن ساختمان بودند، به دلیل تیراندازی در ساختمان محصور مانده بودند.

با تلاش نیروهای امنیتی و تخلیه طبقات، افتخاری نماینده فومن و همسران سمیه محمودی نماینده شهرضا و فاطمه سعیدی نماینده مبارکه که در دفتر حضور داشتند، از ساختمان خارج شدند.

روایت یکی از کارمندان مجلس

همچنین ایسنا نوشت:

یکی از کارمندان مجلس شورای اسلامی که دقایقی پیش به همراه سایر کارمندان مجلس به بیرون ساختمان پارلمان هدایت شده گفت که هزاران پوکه اسلحه در طبقات دفاتر نمایندگان به چشم می‌خورد.

این کارمند مجلس اظهار کرد: ما در طبقه دوم دفاتر نمایندگان حضور داشتیم که صدای انفجار رگباری از داخل ساختمان به گوش خورد؛ مهاجمین مسلح با حضور در ساختمان دفاتر نمایندگان اقدام به تیراندازی به سمت دفاتر کردند. کارمندان در دفاتر پناه گرفتند و مهاجمان مکررا دیوارهای دفاتر را به رگبار می بستند. کارمندان دوبار صدای انفجار مهیب از ساختمان دفاتر را شنیده اند.یکی از

تروریست‌های حادثه مجلس دستگیر شد

همچنین مهر نوشت:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستگیری یک نفر از تروریست های حادثه امروز مجلس توسط نیروهای سپاه خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی، درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس خبرهایی که داریم یکی از مهاجمان توسط نیروهای سپاه پاسداران دستگیر شده است.

وی افزود: در رابطه با بقیه مهاجمان فعلا خبری ندارم البته انفجاری انجام شده اما معلوم نیست که جلیقه انفجاری بوده یا پرتاب نارنجک.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: البته به طور کلی ماجرا تحت کنترل است و مجلس تخلیه شده و تنها نیروهای امنیتی در محل حضور دارند.


اقدامات امنیتی تا پاکسازی نهایی ادامه دارد

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگوی با خبر ساعت ۱۴ شبک یک سیما اظهار داشت: مهاجمان آموزش‌های تروریستی ویزه دیده بودند و با قصد مختل کردن امنیت اقدام به حمله کردند.

وی افزود: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به سرعت وارد مقابله با تروریست‌ها شدند تا یکی دو ساعت بعد صدای تیراندازی وجود داشت اما اوضاع به سرعت تحت کنترل در آمد.

بروجردی خاطرنشان کرد: برای پاکسازی نهایی با توجه به اینکه ممکن است افراد دیگری حضور داشته باشند، اقدامات امنیتی تا این لحظه ادامه دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه مجلس جایگاه مردمی دارد، این عملیات قطعا بزدلانه بوده و چنین حرکات بچه گانه‌ای در ایران پهناور و پایدار نمی‌تواند مخل امنیت ما باشد.

پایان عملیات تروریستی در مجلس

ایسنا نوشت: با اتمام عملیات تروریستی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس از ساختمان پارلمان بازدید کرد.

علی لاریجانی در محل فعالیت نیروهای امنیتی برای پاکسازی و چک و خنثی ساختمان پارلمان حضور یافت و از فعالیت نیروهای امنیتی بازدید کرد.

پرواز کوادکوپتر نیروهای امنیتی بر فراز ساختمان‌های مجلس

تسنیم نوشت: یک کوادکوپتر بر فراز ساختمان‌های مجلس‌ شورای اسلامی و ساختمان‌های مجاور به پرواز درآمده است.

همچنین از حدود 20 دقیقه پیش، صدای درگیری و تیراندازی به گوش نمی‌رسد و گفته می‌شود تمام نیروهای مهاجم کشته شده‌اند.

پاکسازی تمام ساختمان مجلس

تسنیم نوشت:

تمام ساختمان مجلس غیر از یک طبقه پاکسازی شد. همچنین برخی اخبار حاکی از به هلاکت رسیدن تمام تروریست‌های حاضر در این ساختمان است.

برچسب‌ها:

نظر شما