شناسهٔ خبر: 19761553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اخبار لحظه به لحظه؛ تیراندازی در راهروهای مجلس شورای اسلامی + فیلم و تصاویر

ابنا

دقایقی پیش تیراندازی در راهروهای مجلس شنیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ عملیات تروریستی که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی رخ داد، با هلاکت مهاجمان به پایان رسید.

 دقایقی پیش (ساعت ۱۵:۰۰) نیروهای امنیتی موفق شدند ۴ فرد مهاجم مسلح را به هلاکت برسانند. در حال حاضر نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی ساختمان پارلمان هستند.

مهاجمان مسلح صبح امروز اقدام به تیراندازی در مجلس کردند که این تیراندازی تا دقایقی پیش (ساعت۱۵:۰۰) همچنان ادامه داشت.

 صبح امروز عناصری تروریست با ورود به مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) اقدام به تیراندازی و انجام عملیات انتحاری کردند.

ساعتی پس از اقدام به تیراندازی افراد مسلح در مجلس و حرم امام (ره)، مجلس شورای اسلامی روند معمول خود را در صحن علنی در پیش گرفت و نمایندگان به کار خود در بررسی طرح ها و لوایح ادامه دادند.

همچنین با هوشیاری عوامل امنیتی محوطه حرم امام نیز به شرایط عادی بازگشت.

اخبار لحظه به لحظه از تیراندازی در راهروهای مجلس شورای اسلامی :


 
ساعت 21:43 ــ برنی سندرز، سناتور آمریکایی با اشاره به حملات تهران خواستار تعویق رای گیری در سنا درباره طرحی شده که اختیارات تازه‌ای به دولت آمریکا برای تحریم ایران می دهد. 

 ساعت 21:40 ــ وزیر امور خارجه بریتانیا با مردم ایران ابراز همدردی کرد/ بوریس جانسون وزیر امور خارجه بریتانیا با محکوم کردن حملات تهران گفته است: ما با مردم ایران پس از این حمله تروریستی نفرت انگیز ابراز همدردی می‌کنیم. اکنون زمان اتحاد علیه این آفت (داعش) است.

ساعت 18:54 ــ «دکتر محمد جواد ظریف» در ادامه رایزنی های منطقه ای خود با وزرای خارجه هند و آذربایجان گفتگو کرد. در این تماس ها همتایان آذری و هندی با محکومیت حوادث امروز تهران با ایشان ابراز همدردی کردند.

ساعت 18:52 ــ افزایش مجروحان حوادث تروریستی تهران به 46 نفر/ 40 نفر مجروحان مرد هستند./ 13 عمل جراحی روی مجروحان انجام شده است. در حال حاضر 36 نفر در اورژانس ها، 3 نفر در آی سی یو، پنج نفر در بخش های تخصصی بستری بوده و دو نفر مرخص شده اند.

ساعت 18:50 ــ سکوت یک دقیقه‌ای اعضای شورای امنیت در جلسه امروز به احترام قربانیان حمله تروریستی در تهران

ساعت 18:49 ــ «ولاديمير پوتين» در پي حوادث تروريستي تهران پيام تسليتي را به «حسن روحاني» ارسال كرد.

ساعت 18:40 ــ نمایندگان پارلمان ارمنستان به نشانه همبستگی با ملت ایران در مبارزه با تروریسم و ادای احترام به شهدای مقابله با حمله های تروریستی امروز (چهارشنبه) در تهران یک دقیقه سکوت کردند.

ساعت 18:27 ــ «محمدحسین نجات» جانشین سازمان اطلاعات سپاه: میانگین سنی مهاجمان ۲۰ تا ۲۵ سال بوده است.

ساعت 18:20 ــ «سرگئی لاورف» وزیر امور خارجه روسیه در تماسی تلفنی با «دکتر محمد جواد ظریف» ضمن ابراز همدردی در خصوص حوادث تروریستی امروز تهران آن را محکوم کرد.‌ در این تماس آخرین تحولات منطقه نیز بررسی شد.

ساعت 18:15 ــ پیکر شهدای حادثه تروریستی تهران جمعه تشییع می شود./ مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی تهران بعد از نماز جمعه خبر داد.

ساعت 18:06 ــ تفکيک مجروحان و شهدای حوادث امروز/ مجلس: 39 مجروح؛ 8 شهيد/ حرم:‌ 5 مجروح؛ 4 شهيد

ساعت 18:04 ــ عمان و قطر حملات تروریستی تهران را محکوم کردند.

ساعت 18:03 ــ پویش مردمی طنین فریاد الله اکبر از بام های ایران در پاسخ به عملیات تروریستی داعش در تهران امشب ساعت 22، در سراسر کشور.

ساعت 18:00 ــ پیام تسلیت «سید حسن خمینی» به مناسبت شهادت تعدادی از هموطنانمان در حادثه ی تروریستی امروز تهران/ شهادت جمعى از برادران عزيزمان را كه در حادثه تلخ تروريستى در حرم امام و در مجلس شوراى اسلامى به شهادت رسيدند، به عموم مردم ايران و به خانواده هاى ايشان تسليت مى گويم. در اين ميان لازم مى دانم به خانواده شهيد عزيز مازيار سبزعلى زاده كه در حال خدمت در حرم امام به شهادت رسيد، تسليت مخصوص عرض كنم و براى همسر و فرزندانش آرزوى سعادت و صبر نمايم.

ساعت 17:40 ــ جزئیات به هلاکت‌رساندن تروریست‌ها در مجلس توسط نیروهای ویژه سپاه/ تروریست اول: لحظاتی پس از ورود نیروهای ویژه سپاه به ساختمان مجلس، یک تیم از این نیروها موفق می‌شود به طبقات بالایی ساختمان مجلس نفوذ کرده و یکی از تروریست‌ها را به هلاکت برساند. تروریست دوم: نیروهای ویژه سپاه به سرعت موفق می‌شوند خود را به طبقات فوقانی رسانده و در یک لحظه غافلگیرانه یکی دیگر از تروریست‌ها را پیش از آنکه جلیقه انتحاری خود را منفجر کند، به هلاکت برسانند. تروریست سوم و چهارم: در همین حین، 2 تروریست دیگر که متوجه حضور نیروهای امنیتی در محل و کشته شدن دیگر عضو گروه می‌شوند، جلیقه انتحاری خود را پیش از رسیدن نیروهای ویژه سپاه منفجر کرده و به هلاکت می‌رسند.

ساعت: 17:30 ــ دونالد ترامپ از حدود یک ساعت پیش که در کاخ سفید از خواب بیدار شده دو پیام توییتری ارسال کرده اما تا این لحظه به حملات تروریستی امروز تهران واکنشی نشان نداده است.

ساعت 17:29 ــ توهین وزیر امور خارجه آمریکا به مردم ایران/ تیلرسون به جای محکوم کردن حادثه تهران، ایران را مجدداً به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد.

ساعت 17:20 ــ «حجت‌الاسلام سید مهدی تقوی» مدیر عامل سابق خبرگزاری ایکنا و از فعالان جامعه قرآنی کشور در اثر حمله تروریستی امروز مجلس شورای اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ساعت 17:15 ــ مدیر کل روابط عمومی مجلس با تائید خبر اتمام غائله تروریستی امروز در مجلس گفت: عملیات پاکسازی در مجلس شورای اسلامی کامل شده است و هیچ تهدید امنیتی‌ دیگری وجود ندارد.

ساعت 17:14 ــ وزارت کشور: دو واقعه تروریستی پایان یافته و اوضاع در کنترل عوامل امنیتی است/ رسانه ها اخبار غیر رسمی منتشر نکنند.

ساعت 17:13 ــ رییس جمهور عراق در پیامی خطاب به  حسن روحانی حمله تروریستی به مرقد مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی در تهران واکنش نشان داد. وی نسبت به همکاری با ایران در راستای مبارزه با تروریسم در شیوه‎های مختلف اعلام آمادگی کرد.

ساعت 17:10 ــ فدریکا موگرینی در تماسی تلفنی با دکتر ظریف ضمن محکومیت حوادث تروریستی امروز تهران، با جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی و اعلام همبستگی کرد.

ساعت 17:09 ــ پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ضمن همدردی با روحانی در پی حملات تروریستی تهران گفت: این حادثه تمایل مسکو و تهران را برای تقابل مشترک با تروریسم تشدید می‌کند.

ساعت 16:25 ــ درپی بروز ۲ واقعه تروریستی ظرف روز جاری در تهران و با عنایت به انتشار برخی اخبار ضد ونقیض در خصوص این حوادث، وزارت کشور اطلاعیه صادر کرد.
متن اطلاعیه در اینجا قابل مشاهده است.

ساعت 16:20 ــ اکثر شهدای عملیات تروریستی مراجعان مردمی هستند. حمله تروریستی صبح امروز به ساختمان مراجعات مردمی مجلس صورت گرفت و تروریست ها با شلیک کور، مردمی را که در حال مراجعه به دفاتر نمایندگان مجلس بودند به رگبار بستند. تروریست ها همچنین پس از ورود به ساختمان مراجعات مردمی نمایندگان، به چند تن از مسئولان دفاتر شلیک کردند.

ساعت 16:14 ــ «محمدجواد ظریف» که روز چهارشنبه برای دیداری رسمی به ترکیه سفر کرده است، در آیین استقبال از وی در فرودگاه اسن بوغای ترکیه، با اظهار تاسف از حادثه تروریستی در تهران گفت: تروریسم مشکلی است که در سطح منطقه خاورمیانه و جهان با آن مواجه هستیم. به لحاظ امنیتی و اقدامات تروریستی شرایط بسیار بدی در منطقه حاکم است. این اقدام کور را محکوم می کنیم.

ساعت 16:11 ــ «زارعی» مسؤول دفتر و «حجت الاسلام تقوی» از اعضای دفتر نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در اتاقی که عوامل مسلح از آن فیلمی را منتشر کرده بودند به شهادت رسیدند.

ساعت 16:09 ــ روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی، لبنان و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا در پیامهای جداگانه‌ای حملات تروریستی امروز تهران را محکوم کردند. دولت افغانستان حملات تروریستی به ایران را با شدیدترین لحن محکوم کرد.

ساعت 16:04 ــ جبهه مردمی تونس: هدف از حملات تروریستی ایران، ایجاد هرج و مرج است/ عربستان بنیانگذار اصلی تروریسم است.

ساعت 16:02 ــ لاوروف: شکی نداریم که ایران به مبارزه با تروریسم پایبند است.

ساعت 16:00 ــ حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور: اقدام تروریستی تهران اگر در اروپا و یا هرجای دیگری دخ می داد تلفات بسیاری دربرداشت. درود بر اقتدار و صلابت نیروهای سپاهی، بسیجی، انتظامی و امنیتی ایران.

ساعت 15:56 ــ عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در نشست خبری خود نسبت به خبر حملات تروریستی تهران واکنشی نشان نداد و گفت سوال بعدی لطفا.

ساعت 15:55 ــ شهادت ۱۲ هموطن و مجروحیت 42 نفر در حوادث تروریستی حرم مطهر و مجلس/  سرپرست اورژانس کشور از شهادت 12 شهروند و مجروحیت 42 نفر بر اثر حملات تروریستی تهران خبر داد

ساعت 15:51 ــ داعش در حالی مسئولیت حملات امروز تهران را بر عهده گرفته که برخی تروریستها سیانور به همراه داشته‌اند! گفته می‌شود داعشی‌ها تاکنون هرگز از سیانور استفاده نکرده بودند. به نظر می رسد داعش از عوامل منافقین برای عملیات خود بهره برده است.

ساعت 15:43 ــ عوامل انتظامی در محدوده مجلس مستقر هستند و محورهای منتهی به مجلس نیز کاملا تحت کنترل پلیس قرار دارد. نیروهای یگان ویژه پلیس (نوپو)تحت کنترل عملیاتی سپاه پاسداران وارد مجلس شدند. نیروی انتظامی اوضاع محدوده حمله تروریستی را در کنار نیروهای سپاه انصار کاملا در دست دارد.

ساعت 15:38 ــ کرملين حملات روي داده در ايران را محکوم کرد و هماهنگي بين کشورها را براي مبارزه با داعش خواستار شد.

ساعت 15:26 ــ اورژانس کشور: حوادث تروریستی امروز تهران ۴۲ مجروح بر جای گذاشت.

ساعت 15:26 ــ توئیت محسن رضایی در واکنش به حوادث تروریستی امروز: عذابی سخت در انتظار سران تروریست‌ها خواهد بود. قصاصِ ما سخت و به ياد ماندنی است.

ساعت 15:23 ــ ویدیویی که داعش منتشر کرده مربوط به اتاق حاج دلیگانی نماینده مجلس است و فردی که در تصویر به شهادت رسیده مسئول دفتر اوست.

ساعت 15:22 ــ سرپرست اورژانس کشور: تاکنون 12 نفر در عملیات های تروریستی تهران به شهادت رسیدند.

ساعت 15:20 ــ یک کارشناس زبان عربی گفت: لهجه عربی تروریست های ساختمان مجلس، که در ویدیوی منتشر شده شنیده شد لهجه  مغرب عربی مثل تونس یا لیبی بوده است.

ساعت 15:15 ــ یکی از حاضران در مجلس: دوستان ما توسط نیروهای ویژه سپاه بیرون آورده شدیم. طبقات پر خون، بوی باروت و پوکه فشنگ بود چندتا از نیروهای مجلس هم به شهادت رسیدند. لعنت به این جنگ.

ساعت 15:14 ــ علی لاریجانی رئیس مجلس از ساختمان پارلمان بازدید کرد.

ساعت 15:13 ــ پرواز کوادکوپتر نیروهای امنیتی بر فراز ساختمان‌های مجلس/ از حدود 20 دقیقه پیش، صدای درگیری و تیراندازی به گوش نمی‌رسد و گفته می‌شود تمام نیروهای مهاجم کشته شده‌اند.

ساعت 15:12 ــ نمایشگاه قرآن امروز پیرو درخواست شورای تامین استان تهران تعطیل است.

ساعت 15:05 ــ با هلاکت ۴ تروریست مهاجم به مجلس نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی و چک و خنثی ساختمان پارلمان هستند.

ساعت 15:02 ــ هر چهار تروریست مهاجم به ساختمان مجلس توسط نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند.

ساعت 15:00 ــ وزیر خارجه ایتالیا در واکنش به حملات تروریستی صبح امروز در تهران گفت: حمله (تروریستی) به تهران نشان داد که نیاز به یک استراتژی بلند مدت علیه تروریسم است.

ساعت 14:55 ــ گروگانگیری همسر دو نماینده مجلس توسط افراد مسلح تکذیب شد.

ساعت 14:54 ــ روایت یکی از کارمندان مجلس از حضور مهاجمان مسلح در دفاتر نمایندگان/ ما در طبقه دوم دفاتر نمایندگان حضور داشتیم که صدای انفجار رگباری از داخل ساختمان به گوش خورد؛ مهاجمین مسلح با حضور در ساختمان دفاتر نمایندگان اقدام به تیراندازی به سمت دفاتر کردند. کارمندان در دفاتر پناه گرفتند و مهاجمان مکررا دیوارهای دفاتر را به رگبار می بستند. بعد از خروج نمایندگان از محل دفاتر هزاران پوکه اسلحه در راهروی دفاتر به چشم می خورد.

ساعت 14:52 ــ امنیت در حرم امام(ره) برقرار شده است نیم ساعتی می شود که صدای تیراندازی در اطراف مجلس شنیده نشده است.

ساعت 14:45 ــ هم اکنون پس از عملیات تروریستی کور، سید حسن خمینی در حرم مطهر امام خمینی(ره) ،حضور یافت.

ساعت 14:45 ــ سی ان ان: ماموران اطلاعاتی و امنیتی ایران یکی از زبده ترین مامورین امنیتی در جهان هستند و اتفاق امروز نخستین حادثه تروریستی در تهران است در حالیکه ایران در منطقه ای قرار دارد که هر روز شاهد اینگونه حوادث است.

ساعت 14:37 ــ معاون وزیر کشور ایران: به تمام کشور اعلام آماده‌باش کردیم.

ساعت 14:35 ــ داعش با انتشار فیلمی ۲۴ ثانیه‌ای از داخل یکی از اتاق‌های ساختمان مجلس، می‌گوید عملیات تروریستی‌اش در پارلمان ایران ادامه دارد.

ساعت 14:34 ــ همسر ۲ نماینده زن مجلس در چنگال افراد مسلح/ احمد علیرضابیگی گفت: همسر و دختر نماینده شهرضا و همسر نماینده مبارکه در دفاتر نمایندگان در چنگال افراد مسلح قرار دارند.

ساعت 14:28 ــ ۱۱ نفر از مجروحین به بیمارستان طرفه، ۱۳ نفر به بیمارستان سینا، ۶ نفر بیمارستان هفت تیر، و ۵ نفر هم به بیمارستان امام حسین و یک نفر هم به بیمارستان معیری که فوت شده است انتقال یافته اند.

ساعت 14:27 ــ واکنش آمریکا به حادثه تروریستی تهران/ رئیس شورای روابط خارجی آمریکا: ما تروریسم در تهران را همانند آنچه در اروپا روی داد محکوم می کنیم.

ساعت 14:24 ــ معاون وزیر کشور: ترورریست ها با پوشش لباس زنانه از درب عمومی وارد مجلس شده بودند. از همان ابتدا با شروع تیراندازی نیروهای سپاه وارد عمل شدند. تروریست‌ها وارد ساختمان جنبی مجلس شده بودند. طبق گزارش ها ۴ نفر از تروریست‌ها وارد ساختمان مجلس شدند. ۱ نفر کشته شده و نفر دیگر گفته می شود با انفجار انتحاری کشه شده است. به تمام کشور اعلام آماده‌باش کردیم. تا این لحظه شهادت ۲ نفر در مجلس تایید شده است.

ساعت 14:20 ــ نیروهای ویژه صابرین سپاه در حرم امام خمینی(ره) مستقر شدند.

ساعت 14:12 ــ روایت دو تن از مجروحان تیراندازی مجلس از حادثه/ یکی از مجروحان که از ناحیه دست آسیب دیده بود، گفت: من در سالن انتظار مجلس نشسته بودم که دو مرد با کلاشنیکف و کلت به سمت مردم تیراندازی کردند. چهره هیچکدام از ضاربان را به یاد نمی‌آورم. همچنین مجروح دیگر این حادثه که خود را از کارمندان مجلس معرفی می‌کند نیز گفت: میدان جنگ دیدید؟ درست مثل همان. آنها حمله کردند، ما هم حمله کردیم.

ساعت 14:11 ــ نمایندگان در گروه های ۵ تا ۷ نفره تقسیم شده و با کنترل نیروهای حفاظت سپاه به سمت ماشین های مجلس برای خروج هدایت شده اند. روندی که اکنون ادامه دارد تا ساختمان مجلس به طور کامل تخلیه شود. در زمان حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز تیم حفاظت به صورت کامل در صحن حضور داشت.

ساعت 14:09 ــ روابط عمومی وزارت اطلاعات خبر منتشر شده مبنی بر عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مترو به نقل از این وزارتخانه را نادرست خواند و تاکید کرد: تمام اطلاعیه ها از سایت رسمی واجا منتشر خواهد شد.
در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی به نقل از وزارت اطلاعات و با منبع ایرنا آمده است که شهروندان از وسایل نقلیه عمومی و مترو استفاده نکنند.
تاکنون چنین اطلاعیه‌ای از سوی این وزارتخانه صادر نشده و مردم به شایعات توجه نکنند.

ساعت 14:05 ــ شنیده شدن صدای تیراندازی از اطراف حرم امام(ره)

ساعت 14:02 ــ امروز صبح وزیر خارجه عربستان، قبل از حوادث تروریستی امروز گفته بود: ایران به خاطر دخالت و حمایت از تروریسم در منطقه باید تنبیه شود.

ساعت 14:00 ــ در پی حادثه تروریستی و گروگانگیری در مجلس شورای اسلامی، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه وارد مجلس شورای اسلامی شد. سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی و سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین وی را همراهی می‌کنند.

ساعت 13:59 ــ محسن رضایی: این ماجرا تمام می‌شود/ خونسردی خود را حفظ کنید/ عوامل حادثه به زودی معرفی می‌شوند.

ساعت 13:45 ــ داعش با انتشار بیانیه‌ای رسما مسئولیت حملات به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) را برعهده گرفت.

ساعت 13:43 ــ دو نفر دیگر از مصدومان حادثه تیراندازی امروز در بیمارستان به شهادت رسیدند: علی همتی 50 ساله بیمارستان سینا و هانیه اکبریان 37 ساله بیمارستان معیر.

ساعت 13:42 ــ جزئیات جدید از حمله تروریستی در حرم امام خمینی
محمدعلی انصاری سرپرست حرم مطهر امام خمینی(س): حادثه حرم امام سه مجروح (عوامل انتظامی حرم)، یک شهید(مامور فضای سبز) داشت. ساعت 10:40 دقیقه دو تروریست از ناحیه غربی حرم قصد ورود به حرم می کنند. هر دو مواد انفجاری به خود وصل کرده بودند و به محض ورود به حرم شروع به تیراندازی کور و بی هدف می کنند. در همین زمان سه نفر مجروح و یک نفر نیز به شهادت می رسند. در مقابل درب شبستان نیروهای انتظامی به سمت این افراد تیراندازی می کنند که یکی از آنها مقابل درب شبستان منفجر می شود. تروریست دوم فرار می کند که او نیز با تیراندازی  ماموران به هلاکت می رسد و ماموران موفق می شوند جلیقه انفجاری او را خنثی کنند. تروریست ها تعداد زیادی نارنجک و مواد منفجره با خود داشتند.

ساعت 13:40 ــ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارمندان مجلس و خبرنگاران از ساختمان بهارستان خارج شدند.

ساعت 13:37 ــ فوت یکی از مجروحان حادثه تیراندازی مجلس/ دکتر غلامرضا پورمند رییس بیمارستان سینا گفت: 13 تن از مجروحان این حادثه که گلوله خورده‌ بودند، به این بیمارستان منتقل شده اند که یک نفر از آنها در بدو ورود فوت شد. دو نفر از مجروحان خانم بودند. به جز سه نفری که در حال عمل جراحی هستند، باقی مجروحان حادثه جراحات خفیفی داشتند. این مجروحان بین 23 تا 60 سال هستند.

ساعت 13:36 ــ ایستگاه مترو بهارستان(نزدیک به مجلس شورای اسلامی) بسته شد.

ساعت 13:35 ــ در حالی که برخی رسانه ها از وقوع انفجار انتحاری دوم در حرم امام خبر دادند، انصاری رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام آن را تکذیب کرد.

ساعت 13:34 ــ العربیه نوشته داعش مسئولیت تیراندازی مجلس و مقبره امام رو به عهده گرفته است.

ساعت 13:33 ــ سی ان ان: حوادث تروریستی در ایران به ندرت اتفاق افتاده و از آخرین حادثه ترویستی دست کم هفت سال می‌گذرد.

ساعت 13:31 ــ اورژانس کشور: 33 مصدوم دو حادثه تیراندازی امروز(چهارشنبه) در بیمارستان‌های طرفه، سینا،هفت تیر و ضیائیان بستری هستند.

ساعت 13:26 ــ لحظاتی پیش یکی از تروریست‌ها در مجلس خود را منفجر کرد/ در پی تنگ کردن حلقه محاصره نیروهای حفاظتی و امنیتی در ساختمان اداری مجلس یکی از عوامل این حادثه تروریستی خود را منفجر کرد.

ساعت 13:23 ــ سرلشکر جعفری فرمانده سپاه در مجلس شورای اسلامی حاضر شد.

ساعت 13:22 ــ ۲۵ مجروح به بیمارستان‌های تهران منتقل شده‌اند.

ساعت 13:20 ــ هیچ نماینده ای مجروح نشده/ مهاجمان در محاصره نیروهای حفاظتی هستند.

ساعت 13:19 ــ گلوله تفنگ کلاشینکف تروریست ها تمام شده و اکنون با سلاح کمری در حال شلیک هستند.

ساعت 13:17 ــ وزارت اطلاعات از مردم خواست امروز از استفاده وسایل نقلیه پرتردد مانند "مترو" خودداری کنند.

ساعت 13:15 ــ درگیری‌ها کاملا به ضلع غربی ساختمان مجلس کشیده شده است. افراد مسلح در طبفات 5 و 6 مستفر هستند و تک‌تیراندازهای امنیتی و انتظامی در ساختمان‌های مجاور موضع گرفتند و با آنها درگیر هستند. در دقایق اخیر شدت درگیری زیاد شده و خبرنگاران عکاسان در پشت درخت‌ها و موانع موجود در خیابان‌های حاشیه مجلس موضع گرفتند. یک زن و یک کودک با همراهی نیروهای امنیتی وارد ساختمان شدند. بنا بر دستور دادستان تهران، تمام خبرنگاران غیر از تصویربرداران و خبرنگاران واحد مرکزی خبر، باید از محل حادثه دور شوند.

ساعت 13:11 ــ یک نفر دیگر هم اکنون خود را در حرم امام منفجر کرد.

ساعت 13:10 ــ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: تلاش نیروهای امنیتی این است که با کمترین مشکل و آسیب مساله را حل کنند و مهاجمین را هم زنده دستگیر کنند تا ریشه و عوامل پشت صحنه حادثه کشف شود.

ساعت 13:08 ــ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: نیروهای امنیتی و حفاظتی مجلس مشغول کنترل اوضاع هستند.

ساعت 13:05 ــ لاریجانی: این اتفاق مجلس امری جزئی است. نیروهای امنیتی قطعاً با این بزدلان برخورد خواهند کرد/ نمایندگان مجلس پس از سخنان لاریجانی شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

ساعت 13:03 ــ تروریست ها پنجره های اتاق های طبقه چهارم را باز کرده و به مردم حاضر در خیابان تیراندازی کرده اند که در جریان این تیراندازی ها ۸ نفر مجروح شده و دو نفر به شهادت رسیدند.

ساعت 13:00 ــ لحظاتی پیش صدای انفجاری از ساختمان مجلس شنیده شد.

ساعت 12:59 ــ استاندار تهران: در حادثه حرم مطهر یکی از مهاجمان به هلاکت رسید و یکی دیگر از مهاجمان خود را منفجر کرد و باقی مهاجمان نیز دستگیر شدند. در حادثه حرم مطهر یک نفر (مامورفضای سبز) به شهادت رسید و چند نفر نیز مجروح شدند.

ساعت 12:57 ــ وزارت اطلاعات: صبح امروز چند تیم تروریستی در شهر تهران برای عملیات تروریستی تلاش کردند/ مدیر کل ضد تروریستی وزارت اطلاعات: عوامل یک تیم تروریستی قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند.

ساعت 12:56 ــ انفجار در طبقه پنجم مجلس شورای اسلامی

ساعت 12:50 ــ نیرو‌های رهایی گروگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى موفق شدند ۲ تروریست‌ را در حرم امام بازداشت کنند.

ساعت 12:48 ــ منابع خبری به خبرنگاران مستقر در مجلس گفته‌اند: تاکنون در عملیات تروریستی در مجلس، 7 نفر به شهادت رسیده‌اند و هم‌اکنون 4 نفر نیز در طبقات بالایی گروگان گرفته شده اند. هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند.

ساعت 12:47 ــ نکات مهم امنیتی در حوادث امروز مجلس و حرم امام
به هیچ وجه به سمت محل‌های حادثه نروید. تحت هیچ شرایطی به انتشار شایعات و اخبار منابع غیررسمی دامن نزنید. در صورت مشاهده هر نوع بسته مشکوک رها شده در اماکن عمومی مراتب را فورا به وزارت اطلاعات با شماره ۱۱۳ اطلاع دهید. هرنوع تحرک مشکوک و فعالیت افراد ناشناس را از طریق ۱۱۳ به اطلاع وزارت اطلاعات برسانید. از هر نوع شوخی و جک سازی از حادثه تروریستی پرهیز نمایید

ساعت 12:45 ــ زمانی مشاور لاریجانی در حال حاضر نمایندگان را در صحن علنی به سمت درب خروجی مجلس راهنمایی کرد و بسیاری از نمایندگان در حال حاضر در حال خروج از صحن علنی مجلس هستند.

ساعت 12:41 ــ نمایندگان مجلس به آرامی در حال خروج از صحن هستند.

ساعت 12:40 ــ  مهاجمان ۴ نفر هستند که در طبقه چهارم ساختمان دفتر نمایندگان محاصره شده اند و گلوله هایشان روبه پایان است. گفته می شود جلیقه انتحاری هم همراه خود دارند و احتمالا با پایان تیرهایشان خود را منفجر کنند

ساعت 12:39 ـ با هماهنگی نیروهای حفاظت مجلس و برقراری امنیت، نمایندگان مجلس در حال خروج از صحن هستند/ دوتن از مهاجمان در یکی از طبقات مجلس در محاصره نیروهای انتظامی و امنیتی هستند

ساعت 12:35 ــ وزارت اطلاعات از مردم خواست، در صورت ديدن فعاليت و يا اشخاص مشکوک به تروريست در محلي که هستيد با شماره 113 وزارت اطلاعات تماس بگيريد. اين وزارتخانه از مردم خواست، در صورت ديدن فعاليت و يا اشخاص مشکوک به تروريست در محلي که هستيد با شماره 113 وزارت اطلاعات تماس بگيريد.

ساعت 12:33 ــ برخی منابع خبری میگویند تیراندازی در مجلس همچنان ادامه دارد.

ساعت 12:31 ــ حضور جعفری دولت آبادی دادستان تهران در محل حادثه تیراندازی در مجلس

ساعت 12:30 ــ شایعه وقوع انفجار در شیراز تکذیب شد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس وقوع هرگونه انفجار در خیابان‌های شیراز را تکذیب کرد.

ساعت 11:27 ــ پایان تیراندازی و عملیات تروریستی. تروریستهایی که به حرم امام حمله کردند ۳ نفر بودند: یک نفر به هلاکت رسید، یک نفر سیانور خورد و خودکشی کرد،یک نفر زنده دستگیر شد.

ساعت 12:25 ــ منابع خبری گفته‌اند: تاکنون در عملیات تروریستی در مجلس، 7 نفر به شهادت رسیده‌اند و هم‌اکنون 4 نفر نیز در طبقات بالایی گروگان گرفته شده اند. هنوز منابع امنیتی این خبر را تایید نکرده‌اند.

ساعت 12:23 ــ تعداد شهدای مجلس به ۲ نفر رسید.

ساعت 12:22 ــ تشدید تدابیر امنیتی در قم/ بعد از حادثه تروریستی در اطراف حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی، تدابیر امنیتی در قم شدت گرفت. ماموران امنیتی در اطراف و داخل حرم حضرت معصومه(س) تدابیر امنیتی لازم را پیش بینی کردند.

ساعت 12:20 ــ در حادثه تیراندازی مجلس شورای اسلامی تاکنون ۱۰ نفر مجروح شدنده‌اند/نیروهای حفاظت با جلیقه‌های ضد گلوله در حال تامین امنیت هستند اما اجازه خروج از مجلس به هیچ عنوان داده نمی‌شود

ساعت 12:14 ــ آخرین اخبار حاکیست دوتن از مهاجمان در یکی از طبقات مجلس به محاصره نیروهای امنیتی درآمده اند.

ساعت 12:09 ــ تروریستی که دقایقی پیش موفق شده بود با تیراندازی از مجلس خارج شود، به دلیل محاصره مجلس، مجبور شد دوباره به داخل مجلس بازگردد. هم‌اکنون تروریست‌ها در حال تیراندازی از داخل مجلس به بیرون و محوطه بیرونی مجلس هستند.

ساعت 12:07 ــ ازسرگیری تیراندازی در مجلس

ساعت 12:05 ــ کار تخلیه حرم و اطراف آن آغاز شده است. پارکینگ حرم مسدود شده و اجازه ورود و خروج به خودروها داده نمی شود. زائر سرا و رستوران های حرم به اتمام رسید.

ساعت 12:03 ــ پیکر اولین شهید حادثه تروریستی مجلس، شهید تیموری از کادر حفاظت مجلس به بیرون از ساختمان مجلس انتقال داده شد.

ساعت 11:59 ــ «علی لاریجانی» دقایقی پیش با همراهی تعدادی از نمایندگان وارد صحن مجلس شد و پس از وقفه‌ای کوتاه در جایگاه رئیس مجلس قرار گرفت.

ساعت 11:49 ــ مهاجمان مسلح وارد خیابان های اطراف مجلس شد و در حال تیراندازی هستند. مردم روی زمین دراز کشیده اند.

ساعت 11:47 ــ یکی از عوامل تیراندازی در مجلس به خارج از حیاط مجلس آمده و به سمت مردم تیراندازی می کند. مردم درحال فرار هستند.

ساعت 11:40 ــ العربیه-دفتر لیبی: داعش در لیبی مسئولیت حمله مسلحانه در تهران را بر عهده گرفته است.

ساعت 11:36 ــ  یکی از مهاجمان تیراندازی به مجلس عامل انتحاری است که در محاصره‌ی نیروهای امنیتی است.

ساعت 11:34 ــ وزير كشور از برگزاری جلسه شورای تامین استان تهران با توجه به تيراندازی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) خبر داد.

ساعت 11:32 ــ نیرو ضدشورش مجلس را محاصره کرده است. صدای تیراندازی بیشتر از قبل شده است.

ساعت 11:28 ــ پس از اعلام دو حادثه تیراندازی در حرم امام و مجلس شورای اسلامی، اورژانس تهران مجموعا 17 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به این دو محل اعزام کرد.

ساعت 11:26 ــ طبق آخرین اخبار تعداد مجروحان حادثه تیراندازی در مجلس به 8 نفر رسیده است و یکی از محافظین به شهادت رسیده است.

ساعت 11:22 ــ «نقوی حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جریان حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس یک نفر از چهار فرد مسلح دستگیر شدند. صبح امروز چهار فرد مسلح وارد مجلس شدند که در حال حاضر سه نفر در طبقات و دفاتر نمایندگان هستند و یکی از این افراد دستگیر شده است.

ساعت 11:22 ــ «کیایی» مدیر روابط عمومی مجلس: نیروهای حفاظت، امنیت مجلس را برقرار کرده اند. جلسه علنی بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری است. مجلس باصدور اطلاعیه ای جزئیات حادثه را به اطلاع عموم خواهد رساند

ساعت 11:20 ــ  شنیده ها حاکیست نیروهای انتظامی در حال تخلیه خیابان های اطراف مجلس هستند/ اوضاع تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

ساعت 11:20 ــ  تیراندازی به حیاط داخلی مجلس کشیده شد

خبرنگاران از مقابل مجلس گزارش می‌دهد؛ ماموران نیم خیز از دیوارهای کوتاه اطراف مجلس به سمت داخل نگاه می کنند. خیابان ها بسته شده و همچنان صدای تیراندازی شنیده می شود. برخی از اعضای ساختمان اداری مجلس هم از پنجره ها بیرون را نگاه می کنند.
صدای تیراندازی به حیاط داخلی کشید، صدا از حیاط بین ساختمان اصلی و ساختمان اداری می آید.

خبر لحظه به لحظه: ساعت 11:15 به وقت تهران ــ  برخی منابع از شهادت یکی از محافظان پاسدار در مجلس خبر می دهند. نیروهای امنیتی درهای ورودی مجلس را بسته اند. برای محافظت از نمایندگان مجلس فعلا آنها تحت تدابیر امنیتی در صحن مجلس هستند.

خروج مردم به کمک نیروهای امنیتی از مجلس

حضور نیروهای انتظامی در اطراف مجلس

حضور نیروهای ویژه در اطراف مجلس

مجروحان حادثه تروریستی مجلس

خروج نمایندگان از مجلس شورای اسلامی

عیادت وزیر بهداشت از مجروحان حوادث تروریستی تهران

زخمی شدن مردم در خیابان های اطراف مجلس

بسته شدن خیابانهای منتهی به بهارستان

هم‌اکنون پس‌از تیراندازی در مجلس و مقابل مجلس

هم‌اکنون التهاب در بهارستان

هم‌اکنون التهاب در بهارستان

.............
پایان پیام/ ۲۱۸

برچسب‌ها:

نظر شما