شناسهٔ خبر: 1863182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پیام مشترک رئیس و مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی بابل:

آیت‌الله مهدونی کنی، مظهر وفاق و همدلی در بین گروه‌های انقلابی نظام بود

رئیس و مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی بابل در پیامی مشترک به مناسبت رحلت آیت‌الله مهدوی کنی اعلام کردند: آن مرحوم به عنوان یکی از ذخایر گران‌سنگ نظام و مظهر وفاق و همدلی در بین گروه‌های انقلابی و سیاسی، مسئولیت‌های مهمی را در جهت خدمت به ملت عرضه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از ساری، به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی از سوی مسئول نهاد مقام معظم رهبری و ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل صادر شد.

 

متن پیام به شرح ذیل است:

 

ارتحال عالم وارسته و مجاهد نستوه حضرت آیت الله مهدوی کنی که عمر با برکت خود را صرف مجاهدت، تعلیم و تربیت نیروهای انقلابی و نشر معارف اسلامی و اخلاقی نموده اند باعث تالم و تاثر شد.

 

مرحوم حضرت آیت‌الله مهدوی کنی نقش بسزایی در نشر و گسترش معارف دینی و اسلامی چه در مقام تالیف آثار و چه در موقعیت تدریس و ترویج علوم دینی داشتند و در پاسداری از ارزش‌های انقلاب و نظام همواره با قاطعیت و بصیرت موضع‌گیری می‌کردند، به طور یقین خدمات ایشان هیچ‌گاه از خاطر ملت و دوستداران انقلاب فراموش نخواهد شد.

 

آن مرحوم به عنوان یکی از ذخایر گران‌سنگ نظام و مظهر وفاق و همدلی در بین گروه‌های انقلابی و سیاسی، مسئولیت‌های مهمی را در جهت خدمت به ملت عرضه داشتند، از عضویت در شورای انقلاب و سپس تشکیل کمیته‌های انقلاب در آغاز تاسیس نظام اسلامی تا تصدی وزارت کشور و سپس قبول نخست وزیری در یکی از سخت‌ترین دوران‌های جمهوری اسلامی، و تا ورود در عرصه تولید علم و تربیت جوانان صالح و تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) و تا امامت جمعه تهران و سرانجام ریاست مجلس خبرگان، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ئی را به حیطه‌ی فعالیتهای خود راه نداد.

 

خدمات ارزشمند و فراوانی از این فقید سعید به نظام جمهوری اسلامی به یادگار مانده است که هرگز فراموش نمی شود و از باقیات الصالحات ایشان خواهد بود و روش سیاسی این عالم مجاهد در همراهی با حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در همه مواقع و صحنه های سخت انقلاب اسلامی مشهود و سرمشق همگان بود.

 

مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی معلمی فرزانه برای مردم در مسیر انقلاب اسلامی بود و فقدان ایشان ضایعه‌ای گران برای ملت شریف ایران، شاگردان ایشان و دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

ارتحال این عالم بزرگوار و یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران اسلامی، حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان، جامعه روحانیت مبارز، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و به‌ویژه خانواده معزز آن مرحوم تسلیت عرض کرده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنیم.

نظر شما