شناسهٔ خبر: 1874737 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه جامع پیام‌نور ایلام:

آیت الله مهدوی کنی در زیر شکنجه‌های ساواک بانگ صلوات سرمی‌دادند

رئیس دانشگاه جامع پیام‌نور ایلام گفت: آیت الله مهدوی کنی در زیر شکنجه‌های ساواک به جای فریاد و ناله بانگ صلوات سرمی‌دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از ایلام، آیین سوگواری و گرامیداشت آیت الله مهدوی کنی روز گذشته توسط بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور و با حضور کارکنان، اساتید، معاونین و دانشجویان این مرکز آموزش عالی برگزار شد.


محمد طاهری مقدم، رئیس دانشگاه جامع پیام نور ایلام، آیت الله مهدوی کنی را یکی از مهمترین مجاهدان انقلاب در دوران پهلوی و پس از آن عنوان کرد و گفت: ایشان یار و یاور امام راحل بودند، در هر عرصه‌ای که حضور داشتند منشا خیر و برکت محسوب می‌شدند.


وی به نقش آفرینی این عالم ربانی در شورای انقلاب، کمیته‌های انقلاب، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: به گواه تحصیل کردگان دانشگاه امام جعفر صادق (ع)، علاقه وافر دانشجویان به ایشان تا اندازه‌ای است که همه ایشان را پدر معنوی خویش می‌خواندند، مدیریت آیت الله مهدوی کنی باید سرلوحه مدیران دانشگاهی قرار گیرد.


رئیس دانشگاه جامع پیام نور ایلام تاکید کرد: این مجتهد عالیقدر روزگارهای بسیاری در زندان‌های ساواک محبوس بودند، تحمل و صبر ایشان به اندازه‌ای بود که وقتی در زیر شکنجه‌های دژخیمان قرار می‌گرفتند به جای فریاد و ناله ندای صلواتشان بر خاندان عصمت در زندان می‌پیچید، به یقین که روح ایشان شاد است و با اولیا، اوصیا، ائمه همام و سالار شهیدان محشور می‌شود.
 

نظر شما