شناسهٔ خبر: 1865392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جامعه دانشگاهي علوم پزشکي مشهد:

آیت الله مهدوی کنی در همه‌ عرصه‌های مهم کشور با صراحت تمام نقش‌‌آفرینی کرد

جامعه دانشگاهي علوم پزشکي مشهد در پي درگذشت عالم رباني، حضرت آيت الله مهدوي کني با صدور پيام تسليتي اعلام کرد: ایشان در همه‌ عرصه‌های مهم کشور با صراحت تمام نقش‌‌آفرینی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "خبرگزاری دانشجو" از مشهد،  در متن پیام تسلیت جامعه دانشگاهي علوم پزشکي مشهد در پي در گذشت عالم رباني، حضرت آيت الله مهدوي کني آمده است: فقدان عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله مهدوی کنی، رئيس مجلس خبرگان رهبري، يار ديرين امام راحل و  يار صديق مقام معظم رهبري که در آستانه ايام سوگواري حضرت حسين ابن علي (ع) دعوت حق را لبيک گفت، ضايعه‌اي بزرگ و جبران ناپذير است.

 

این عالم بزرگوار از جمله‌ نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه‌ عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌‌آفرینی کرد.

 

از جمله خصوصيات برجسته عالم رباني حضرت آيت الله مهدوي کني تبعيت و پيروي از ولايت بود، به طوري که تا آخرين لحظات عمر شريفشان در رکاب ولايت حاضر بودند.

 

ایشان گذشته از مسئولیت‌های سنگین و بسیار مهمی که از ابتدای انقلاب به امر امام امت پذیرفتند (همچون عضویت در شورای انقلاب، فرماندهی کمیته‌های مرکزی انقلاب، فقهای شورای نگهبان، وزارت کشور، نخست وزیری، نمایندگی حضرت امام در موارد مختلف و شورای بازنگری قانون اساسی، تولیت حوزه علمیه مروی تهران ونیز جامعه روحانیت مبارز، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ..) از برجسته ترین خدمات ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان به تاسیس و هدایت دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان مهمترین یادگار ایشان، تربیت نیروهای مومن و متعهد برای جبهه فکری انقلاب اسلامی و رهبری جریان‌های سیاسی خط امام و رهبری اشاره کرد.

 

جامعه دانشگاهي علوم پزشکي مشهد، رحلت حضرت آیت‌الله مهدوی کنی را به محضر حضرت وليعصر(عج)، مقام عظماي ولايت، مردم سرافراز ایران، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان خصوصا بیت شریف آن فقیه عظیم الشأن و فرزندان آن عالم وارسته تسلیت عرض کرده و علو درجات را برای آن مرحوم از خداوند متعال مسالت کرده است.

نظر شما